به نام خداوند رحمن
شاه شمشاد قدی آمده امشب به جهان
یوسف پاک دلی آمده پیش از رمضان
شاخه ای از گل نرگس ،که ز بوی خوش او
شده مستانه و شیدا، همه اعضای جهان
ذات پاکش ز رخش جلوه نموده امشب
تا که منکر شود از نور رخ او حیران
مهدی آل محمد که کریمست و بزرگ
بر سر سفره ی خود، کرده شمارا مهمان
لیک چندیست که او در پس ابریست عظیم
کاش میشد که بگیریم ز کوی تو نشان
عاقبت پاک ترین خلق خدا می آید
تا که از بیخ کند ریشه ی مسموم خسان
دل ما هر گه و بیگه ز جهان میگیرد
کی ؟ کجا؟ یارشود دست من و دامنتان
گرد خوردست دل ما و شده متروکه
کی بیایی تو مسیحا و کنی زنده دلان؟
دوریت چون شرری در دل گندم زارست
که به یک باره کند حاصل ما را ویران
تو بیا نور شب ظلمت این رخشانه
تا ببینی که چسان دل ببرد از دو جهان؟
عشق تو درد عجیبیست که آمیخته است
از ازل ،ذات خدا، با دل و آب و گلمان
باز آی و به زمین شوری و سامانی بخش
تا ببینی همه ذرات جهان ، رقص کنان
بسیار زیبا و دلنشین بود
در وصف انتظار
یا مهدی عج ادرکنی
میلاد منجی عالم بشریت مبارک