میدانم وقتی کنار یه ماشین خوب، خانهی خوب ، زمین خوب
خلاصه هر چیز خوب میگذریم حسرت میخوریم و آه
اما همه میدانیم
به بیشتر از اینها خیلیها نیستندقانع
اما آیا فکر کردن تا به حال
یه جاهایی حال خدا شبیه ماست(بیچیزان)
تازه امکاناتی داریم ما
که او ندارد در مبحث مالی
اینجاست که حالی خوب ؛
میشوی بزرگ
میتوانی دستگیری کنی نسبت به خیلیها،
نه یقه گیری
حال از جنبهی مالی مقایسهی داشته باشیم بین خودمان و خدای
اگر هنوز سر و سینهای داریم پر از حسرت و آه
می دانی دلیلش را
از او بودیم ما
اگر اعتقادی مانده در درونمان هنوز اینجا
*****
به دید طنز بنگرید دوستان
و گرنه خدا جسم نیست
که نیازی داشته باشد به امکانات مالی
و شاید تیری ست رها شده در تاریکی
که بخورد به سر خودم و بعد دیگری
و وا دارد ما را به فکر کردن
اینکه به دنیا آمدیم عریان
از دنیا خواهیم رفت عریان
گرچه هنری میکنند و تکه کفنی میپوشاندند بر ما
حال انکه خدا توصیهی بسیاری دارد در قرآن
در باب خمس و ذکات ، دستگیری و حق همسایه، مسافر و درمانده
چیزهایی که بااین سرعت سرسامآور تغییر
در این دنیای امروزی متمدن
وقتی برای فکر کردن نمیماند برای آنها
و اینقدر در جستجوی تنوع ،تغییر و جادوی رنگینکمان
و فاصلهاز من خاکی و زمینی هستیم،
که شاید در آیندهی نزدیک که باز شد پای فرزندانمان به کُرات دیگر،
ما از خاکیم و به خاک میرویم،
جلوه میدهند بیمعنی
واقعیتی که در جلوه چشم ماها هر روز
در سراسر دنیای زمینی خودمان هستیم شاهد آن
افسوس و هزاران افسوس برای ماها
حتی آن وقتی که مرگ از سینه مان هم بالا میرود
هنوز گیچ فهمیدنیم
هنوز گیج فهمیدنیم
آروین اسفندماه ۹۹
دوست داشتنی بود.