آمد شب باد غم گرفت این دل ما
یک نقطه امیدِ، غم گرفت این دل ما
آلاله شهید ،که زخم براین گُل ما
تا صبح دمید غم گرفت این دل ما
_________
داغ است خبر چه داغ خدمت
یک بقچه امید باز حسرت
کاشکی که نیامد این خبر دَر
هر چند شهادت و شهید قسمت
_______
بود ابراهیم و ، نامت بت شکن
خوب شکستی بت دنیا را قشنگ
در میان اینهمه رخسارِ رنگ
تو چگونه رنگ ساختی ؟،شد یرنگ
_____
تسلیت ...
کاشکی نبودی هیچ واژهای
از جنس همین تسلیت و مصیبت و حسرت و...
عموم این واژههای غصه مند تَر غصهی پردرد
دلم میگیرد برای تمام حرفهایت ای مرد
تو مگر چکار کردهای که چنین میسوزد هر تنی دراین فراق نستوه جانسوز از بُن ِ تَنِ تَه ِ وجود
نمی دانم آیا کلمهای هست بنویسم تا ساکت کند این بی پدر بغض پر حسرت را
باور کن
به اندازهای برای تو میسوزیم و میسوزم که پسری برای پدرش یا پدری برای پسرش چنین ،
می ریزد
میسوزداشک
چرا تو با ما چنین کردی
راستی این رسم جوانمردی ست آنگاه که حرفهایت ،کارهایت ، رفتارت ،اخلاقت به ما درس عشق ،سادگی و اخلاص و خدمت خلق و رضای او آموخت
و آنگاه که شیفته ی مرامت شدهایم
جا خالی میدهی
این انصاف است که سر بزنگاه اثبات
در رنگین کمانِ رنگینک دنیا رهایمان کنی ؟
خودت در شب ولادت پناه غریبان و رضای بی کسان
و دوای مریضان
مزد زیارت و اذن دخول میگیری
اما
تو فکر نکردی دلمان میگیرد ،میشکند
آخه ما با این غم بیحساب چه کنیم
ای رئیس جمهور شهید
( دلسرودههای اولین روزهای این مصیبت بزرگ )
آروین
درودبرشما جناب آروین
روح تمام شهیدان عزیزوطن شاد
بخصوص رئیس جمهورشهیدمان وهمراهانش که درراه خدمت
به وطن آسمانی شدند
تبررادست کی دادی ورفتی تاخداتنها
چه بی تابانه ازجام شهادت سرکشیدی
✍️ جمیله عجم