جمعه ۲ آذر
بذر تلقین شعری از اصغر ناظمی
از دفتر سایه نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵ شماره ثبت ۹۶۲۴۶
بازدید : ۳۴۱ | نظرات : ۲۶
|
آخرین اشعار ناب اصغر ناظمی
|
درجاده ی بی تقدیر
باجادوی بی تاخیر
سقوطِ دامنه پیدا بود
درکمینگاهِ آشکارِ هبوط
با شتاب شب مشکوک
وعداوت ،
عادت دیرین شقایقهای عاشق
می شد ؛
نزولِ باغچه را نمایان دید .
می شکست در حلقوم
بغض چنگی ، شیشه ی پر شکوه آرامش
باآرشیو سنگیِ بی متارکه یِ خویش
با فاصله ی بی حوصله
با پرتاب سنگپاره ی حروف
با تپانچه ی زخمی دشنام
و سنگ چخماق و چماق و چوب
وعصرِ پرقصورِ قاطعِ علوم
باکینه ی اُشتریِ مشتریان کور
در چنگ مین و بمب و ،
جنگ هسته ایِ بد مرسوم
می شد : ورود کرد
وقلب مقابله را پاشید
بعداز هزاران سال
با تعمید فاجعه ی تبعید
و غسل غساله ی تجهیز
باسجده یِ ناچارِ چنارِ پیر
ای گم شده ،
در آستان پرنشانه ی پیدا
بذر تلقین کِشته در زمین ناهموار
چشمِ آزادِ خویش را بگشا
صاف کن ،
آرد سوخته یِ کرم خورده را
در آسیاب بادیِ بی هنجار
ازنو بکار ،
گندم خجسته ی خودرا
مُلکی دگر ،
در بارقه ی ناشناس پرستوهاست .
...
زندگی
وجهه ای دگر دارد
بی هجومِ هجمه ساز ذهن .
درجاده ی پر تقاطع ادراک :
با محوِ چراغِ روشن دیدار
باتقلید دیرپایی کور
قیرپاش سمّی ای کردیم ،
بر خویشتن ایجاد ...
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام ودرودها برشمابانوی ارجمند | |
|
سلام وعرض ادب بردوست بزرگوارم جناب معینی ارجمند | |
|
سلام برشما دوست ارجمند ممنون از حسن توجه تان | |
|
سلام ودرودها بردوست ارجمندم جناب انصاری گرامی | |
|
سلام بردوست بزرگوارم ممنون از حسن توجه شما | |
|
سلام بردوست خوبم ممنون از خوانش سیاه مشق هایی که نگاه زیبایتان آنهارا نیکو می نگرد | |
|
سلام ودرودها برشماشاعر گرامی | |
|
درودها برشمادوست ارجمند | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
لذت بردم......
درود بزرگوار.....
🌷