سلام و عرض ادب جناب سلمان مولایی عزیز
خوشحالم که هنوز کسانی هستند که فارغ از تعصبات مرسوم به اصل مطلب می پردازند و با نکته هایی که گوشزد می کنند حافظ میراث گرانبهایی هستند که از سال ها پیش به رسم امانت به ما رسیده.
"هنجار گریزی دارای شرطی اساسی است و آن تسلط و آگاهی کامل شاعر نسبت به اصل هنجار و نتیجه شکستن آن به دیگر سخن تسلط بر اصل هنجار را می توان توانایی شاعر در برقراری آن هنجار به بهترین شکل دانست پس گریز از هنجارها به دلیل جهل به آن ها و یا نداشتن قدرت رعایت شان نه تنها امتیاز محسوب نمی شوند بلکه از ایرادات اساسی یک متن می تواند باشد ."
حرفتان را باید طلا گرفت که ارزش چنین استدلال هایی امروزه برای بسیاری از ما از بین رفته و در این اشتباه گیر کریده ایم که جنس بدل را می توان به جای اصل جا زد.
هرچند بازار امروز پسندش جنس های بدلی است که کم ارزش هستند و فراوان.
کاش دنبال کنندگانتان که با جنابعالی کم از مریدی و مرادی نداشتند به دور از حواشی ایجاد شده به گفتار و نوشتارتان دل می دادند تا شاید این همه حاشیه و جنجال به پا نشده بود.
هرچند برای رسیدن به تعادل در برخی موارد لازم است که میزان به هم بخورد.
خوشحالم که هستید. ممنونم که می نویسید و سپاسگزارم از هشیاریتان.
عزت زیاد