بی گمان هرچه گران است گُناهِ کُرُناست
نان اگر قیمت جان است گُناهِ کُرُناست
غولِ تحریم و توَرُّم سَبَبَش بی خِرَدیست
اَرز اگر در نوسان است گُناهِ کُرُناست
شورِ تدبیر و امیدی که ز کف رفت به باد
کارِ توفانِ دَمان است گُناهِ کُرُناست
قولِ صد روزۀ شان حرف و دروغ و دَغَل است
بازیِ فنِّ بیان است گُناهِ کُرُناست
قلب ری اَکتور اگر سخت بتون ریزی شد
نه چنین و نه چنان است گُناهِ کُرُناست
رَهِ صد ساله که پیموده شبی نرخ طلا
نقل تومان و قران است گُناهِ کُرُناست
سکّه و خودرو و ارزاق اگر هست گران
همه اش حدث و گمان است گُناهِ کُرُناست
با من از صلح بگویید که دشمن خطریست
جنگِ ما فصل خزان است گُناهِ کُرُناست
ای خدا این کُرُنا را ز جهان ریشه بکن
قدِ من هم که کمان است گُناهِ کُرُناست
دوستان ماسک زنید این کُرُنا شاخ شده
کَکِ تنبانِ کسان است گُناهِ کُرُناست
فسقلی جان؛ سَرِ سبزت ندهی بادِ فنا
قاتلِ سُرخ زبان است گُناهِ کُرُناست
مهدوی
بسیار زیبا و شورانگیز بود
مبین مشکلات جامعه
کرونا بلای آسمانی نیست؟