Die made in china
"مرگ ساخت چین"
سلام خدا خدای مهربونم
خالق هستی و همه کسونم
یک کوچولو حرفی تو سینه داشتم
از بخت بد کسی رو خونه نداشتم
گوشیمو برداشتم رفتم تو "نت"
پیدا کنم راهی واسه دیدنت
دیدم گوشیم شارژش دیگه تمومه
هیچ پولیم نمونده توی خونه
گفتم برم بیرون کمی شارژ بشم
به وای فای همسایه مون وصل بشم
رفتم دیدم وای فایشون که قفله
راستشو بخوای همین کارش درسته
راه افتادم رفتم توی خیابون
تا ببینم وکیل کیه تو ایرون
قفل شد چشام رو تابلو تبلیغاتی
یهو دیدم داش محمود و با فاطی
بعدش دیدم کارگراتودستشون
تابلوی ال جی و سام سونگشون
هرچه کره ای بودتوی خیابون
فوری میبردن مینداختن بیابون
از کنجکاوی نگاه به گوشیم کردم
تا که برندش را پیدا کردم
دیدم نوشته اسمش هست نوکیا
نفهمیدم فنلاند یا ترکیا
پایین و بالا هی چپ و راستش کردم
بالاخره مارکشو پیدا کردم
نه مال فنلاند و نه ترکی بود
مال همین بغل دستا چینی بود
دلم گرفت گفتم خدا خالقا
چه جوری قلابی میسازند اینا
هر کشوری،صنعتی رو که ساخته
این چشم تنگا قلابی شو زود ساخته
حسن آقا سلمونی محله
دیدش کل حواس من منحله
یکدفعه گفت رنگ رخت پریده
چرا قیافه ت اینجوری پوکیده
بعدش یهو گفت اقای توانا
نکنه تو هم گرفته ای کرونا
گفتم بابا پول و پلم کجابود
قیمت تویوتا روقله هابود
حسن آقا بهم گفتش کجایی
کرونا اسم ویروس بیماری
گفتم کرونا ویروسه حسن جون
ما که نداشتیم از اینا تو ایرون
ایرانیا ازین چیزا نداشتن
گفت سوغات چین،برامون گذاشتن
اونا که هرچی روی زمین بجنبه
زود برمیدارن میکنن ی لقمه
گفتم خدا بالاخره میگیره
آه راسویی که دیگه اسیره
حرفی از اول که توی دلم بود
با گفتن این حرفا تو دلم مرد
گفتم خدایا همه چی، چینیه
این حقمه که مردنم ،چینیه
Die made in china
مردن ساخت چین
بابک قدمی واریانی "ققنوس"
موفق باشید