پنجشنبه ۱ آذر
کفه ی خاکستری شعری از اصغر ناظمی
از دفتر پله ی عروج نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ۱۵:۲۴ شماره ثبت ۸۷۴۵۱
بازدید : ۴۰۸ | نظرات : ۵۸
|
آخرین اشعار ناب اصغر ناظمی
|
علم ودانش ؟
کارسازند سطح اشیا را ولی
هست به ژرفاژرفشان لیکن ، اساسِ خرّمی
سبزیِ یک برگ را سبزینه رویی منظر است
عُمقِ آن ، دارد شکوهی آن نمی بینیم همی
می توان ، با شیوه ای تاعمق اشیا را شنود
نیست کتاب و فلسفه بهرت دراینجا رهنمود
بستری بر خود نهادی ، کاین هلاکتها از اوست
باید از این کفه یِ خاکستری ، آیی فرود
ما زذهن خود مداوم بلکه خنجر می خوریم
دامن از این فتنه گر برهرچه ما می گستریم
آنچه تبیین است ازمابهرما ، آن ناقص است !!
چشم راباید گشود و دید خودرا،
ماطلوع دیگریم......
لحطه های وافرو آرام ما لحظات بی ذهنی بود
لحطه هایی را که با رقص وطرب یا شعر می آریم بچنگ!
تا که نیستیم ، آگه از دنیای پررمز وجود
می دهیم از کف همه آنات را ما بی درنگ
نقشِ آگاهی کند ، در ما ولیکن بر قرار
آن همه اوقات را هرلحظه با وجد وطرب
چون کنی در خویشتن رازِ وجود خویش کشف
بر لبت آید دمادم بین این درماندگان ،
یاللعجب .......
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام همه ی نبودن هارا درخودت جستجو کن .....که خواهی یافت | |
|
سلام ودرود | |
|
سلام دوست خوبم ممنون از حضور سازتان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.