سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    شكایت پتروس

    شعری از

    علی اکبر مجدراد

    از دفتر طنزور نوع شعر مثنوی

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ۱۸:۵۲ شماره ثبت ۸۴۲۸۱
      بازدید : ۳۵۰   |    نظرات : ۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر علی اکبر مجدراد

    طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و شلوغی خیابان‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی این طنز را زایید، ببخشید متولد کرد:

    قدر یک
    فاصله را باکره‌ها می‌فهمند
    اجتماعی شدو این کرکره‌ها می‌فهمند

    نان پاساژی و بازاری و اینان ماناست!
    کرونا جای دگر نیست فقط در اینجاست

    ای که انگشت‌زنان داخل هر صف بودی
    تو به‌دنبال عسل این‌همه در کف بودی

    منع ایجاد شدو نان تو آجر به عسل
    غم مخور هست وسیله بروی ماه‌عسل

    متروی شهرو اتوبوس مثال کندوست
    اجتماعی شده این طرح فشارت ای دوست

    فاصله از پس هر فاصله‌ای شد ایجاد
    طبقاتی شدو این فاصله دارد ایراد

    از فداکاری خود کرد برائت پتروس
    بین هر فاصله‌ای غسل جنابت پتروس

    حرف تو باد هوا نیست رعایت بکنیم
    اگر انگشت نشستند شکایت بکنیم


    و بالله توفیق
    ۲
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ۲۳:۳۸
    بسیار زیبا و جالب بود خندانک
    علی اکبر مجدراد
    علی اکبر مجدراد
    دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶
    درود
    ارادتمند خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    محمد باقر انصاری دزفولی
    يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ۱۶:۱۶
    خندانک خندانک خندانک
    قلمتون سبز
    پایدارواستوارباشید
    شاعرواستاد بزرگوار
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    علی اکبر مجدراد
    علی اکبر مجدراد
    دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷
    درود
    ممنونم شرمنده کردید منو خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0