يکشنبه ۴ آذر
مثنویِ دو کلمه ای شعری از پژمان بدری
از دفتر سپیدانه نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲ شماره ثبت ۷۹۶۸۸
بازدید : ۱۱۸۹ | نظرات : ۲۲
|
آخرین اشعار ناب پژمان بدری
|
شعر اول: مثنویِ دو کلمه ای
ابرهای دوشیده شده
کسالتِ آسمانم را
به ارمغان آورده بودند و
تکانم می دادی
از من
خش خشِ خزان شنیده می شد
.
.
.
.
حال هروقت نامت را به زبان می آورم
دهانم بوی غالیه می گیرد و
از سمتِ چپِ سینه ام
شکوفه های شوقی جوانه می زند
که طنازی طراوتِ بهار را دارند
و دستانم پیچک های نوازشی می شوند
که مشتاقند بر تنه ی نحیفِ ناز تو بخزند
پس تا جوجه شاعرانِ
تازه سر از تخم در آورده
با قارقارشان آبروی شعرِ تعشق را نبرده اند
باید سر بر شانه ی عاطفه ات گذاشت و
این دو کلمه ی در بطن مثنوی را
درِ گوشِ احساست زمزمه کرد
(((دوستَت دارم)))
شعر دوم: دوست می دارمت
چنان دوست می دارمت
هر عاشقانه ای که هست
برایَت حظ می کند
چنان دوست می دارمت
بی نهایت عاشق
با زبان مختلف،
نژاد گوناگون
در من
تو را
حاجتِ آرامشِ
دل خود می دانند
چنان دوست می دارمت
عطر دوست داشتنَت
شکلِ قدم زدن؛
زیر طاقِ بازار عطاری،
در سرم می پیچد
چنان دوست می دارمت
که دوست داشتنَت
دوست داشتنی ترین
دوست داشتنِ دنیاست
و هیچ دوست داشتنی نمی رسد
به پایِ دوست داشتنَت
"دوست می دارمت به بانگ بلند"
دوست می دارمت
می دارمت دوست
چه دوستانه،
دوست می دارمت دوست
این گونه دوست داشتنَت
در وجودم
تار و پودم
ریشه کرده،تنیده است...!
پ_ن:
قسمتی که در گیومه قرار گرفته مصرعی از اشعار عراقی است که به صورت تضمین از آن استفاده شده است.
پژمان بدری
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام معنای دیگر احساس این دفتر محزون چه خوشبخت است که با کلام شما تبسمی بر لبانش شکوفه میکند در گوشِ احساسم، محبّت میسرودی شیرین سخنهای تو باارزش، چو دُر بود سپاس | |
|
سلام فریاد واژگان در این هوای اختناق دیوار این کلبه چه به خودش می بالد وقتی کلام زیبای شما را به آغوش می کشد سپاس | |
|
سلام شب با وجود شما زیباست مینیمالِ خوبی نوشته اید سپاس | |
|
سلام بر شعله ترین بودنت زیباست | |
|
خودت گلی رفیق سپاس | |
|
سلام سراسر احساس و زیباییست وجودت در اینجا | |
|
سلام استادم تاج سرم سپاس از درج این دُرهای گرانبها که اینجا نگاشته اید | |
|
سلام رفیق چه میشود کرد فریادهای ما هم جز خراش انداختن به گلویمان جوابی ندارد آنان که باید سکوت نکنند از ترس قطع شدن یارانه هایشان خفه شده اند | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما
بسیارزیبابود