يکشنبه ۲۷ آبان
عاقل مملکت شیدایی شعری از جواد مهرگان مجد
از دفتر اطلسی ها نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۰۱ شماره ثبت ۷۸۲۸۳
بازدید : ۴۶۴ | نظرات : ۳
|
دفاتر شعر جواد مهرگان مجد
آخرین اشعار ناب جواد مهرگان مجد
|
پیش کش طبع بلندتان
((عاقلِ مملکتِ شیدایی))
من به نام خدا
تو خدایی که در این نزدیکیست
و سلام این من هستم .
ان خودِ خود به دری که از همه سر تاریکیست.
پرِ از تیغ و گزند ، پرِ از حس چرند
در جوابش، تو منی ، منی از خود ،خودی از عالم قند.
همی از دور طراوت داری
بیش از پیش پر از پندِ پرند !
تو به جا مانده ای از دیروزی
تو طلوعِ سحرِ نوروزی
حالی و حالِ خوشی داری و این حال محال
سببش خوبی امثال تو بوده است مثال.
این تو هستی آنچه میپنداشتم.
تو همان خاطره خوبی آنکه باور داشتم .
تو گذشته، همین حال، همان فردایی
تو که هر جا بروی باز برایم همه سر اینجایی
تو همان حس گمی سخت ولی پیدایی .
کی شود باز تو را بینم و رخ بنمایی ؟
این من هستم ، تو به خاطر بسپار
عاقلِ مملکتِ شیدایی !
(جواد مهرگان مجد
دفتر اطلسی ها
فروردین ۹۸ )
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود ارجمند شاعر
بسیار زیبا نگاشتید.
لایک