دراین روزها مصیبت خانه کرده
براحوال زمین غم رخنه کرده
من هرگزاهل جنگیدن نبودم
به چشم خود دیدم سر بریدن
به زور ازکودکان نان می ربودن
به زور ازبیوه گان چادر دریدن
رفاه نیست!صلح وصفانیست
جهنم!این که غم نیست
غم این است پدری را دست خالی
شبی را سوگوار تکه نانی ست
حسین جان!جنگ امروز سرنان است
هدف فهماندن یک خیال است
که دنیا رنگ آسایش نبیند
دراین دنیا آرامش یک خیال است