کد دویست هفت ؛ نامه ای ( قرآن)
نامه از دوست بخوان لذت بسیار ببر
چونکه داروی شفا هست به بیمار ببر
چون محمد(ص) به رسالت شده مبعوث ؛ خدا
گفت این نامه به امت زمن یار ببر
پس تو هم خوب بخوان هست کلامی زخدا
عرض تبریک تورا اجر زدادار ببر
میوه فیض بچین از شجر پر ثمرش
با تدبّر تو بخوان میوه زاشجار ببر
خواستاری که خدا باتو بگوید سخنی
سخنش را تو ز، هر سطر به دیدار ببر
آنچه را گفته عمل کن بدهد مزد تورا
اجر بسیار دهد مزد زکردار ببر
باخبر باش در آن هست خبرهای مهم
از سر شوق بخوان علم به اخبار ببر
داستانها بتو گوید همه را گوش بکن
پند بسیار تو زین گردش ادوار ببر
بافراغت تو بخوان از سر اخلاص چنان
زین تعامل تو بسی سود از این کار ببر
شاد گردان دل خودرا تو به آیات نعیم
نعمتی از شرف احمد(ص) مختار ببر
گر بخوانی واگر گوش کنی حظّ ببری
لذت روح ببر لذت سرشار ببر
رهنمای تو شده این همه گفتار خدا
مفتخر باش بسی سود زگفتار ببر
رمز بسیار دراین نامه خداوند نهاد
دقتی چند بکن فاش زاسرار ببر
یار آنکس بشود هرکه به آن یار شود
همرهت در همه جا این گل بی خار ببر
گرکه(گمنام) نگوید سخن بیشتری
رو به قرآن بنما لذّت بسیار ببر
جمعه سوم اسفند نود هفت .
آموزنده و زیبا بود