سه گانی
1. پیشه ام عاشقی،
یار من محبوب است؛
حال من خوب است.
2. دم به دم دل هوایت میکند،
میتپد در سینه ام؛
یعنی صدایت میکند!
3 - برای دخترم رها:
دخترم، مثل فرشته ها هستی،
نازنین و مهربان و زیبا،
از همه بد "رها" هستی.
4 - برای دخترم رها:
فرشته خوی و زیباست
"رها" نغمه ی عشق شد
دختر همدم باباست.
5 - برای حسکه مظلوم:
مرگِ افتاده وسط
از حلبچه تا حلب
این همه کشته را چه سبب؟!
6 - بدون تو تهیدستم،
تویی دار و ندار من!
فقط عاشق تو هستم.
7 - یا ثامن الحج:
روییده است عشق
جای جای این زمین،
ای آفتاب هشتمین.
8 - در حسرتم هر روز
دیدار آن گنبد
کاشکی روم مشهد.
9 - پر شده از گل پیراهنت!
پیرهن چسبیده بر مخمل تنت
بوی گل های صحرا میدهد دامنت!
10 - برای وصف تو شعر کم است!
بر تن من زخم خنجر است
یاد تو ای یار مرا مرهم است.
11 - سی آذر و نوازش های برف بر تن آسمان:
پر از شعر و کم حرف است
آسمان پریشان احوال
مشغول شعرخوانی با برف است.
12 - دو سه روزی هوا تار است
غصه خوردن مرا کار است
آفتاب جمال تو کو؟
13 - عشقت درس و مشقم شده است
پاس کردن ناز تو شده است
باز انگار نمره ام کم شده است.
14 - بی خوابم و هوس روی تو دارم به سر
گریه و زاری و زجه زنم
بالش زیر سرم شده تر.
سعید فلاحی (زانا کوردستانی)
درودبرشما
زیبابود