« درخت طيبه »
هر كس درخت طيبه2 ، نايد به باورش
قرآن بنه ، برادر من در برابرش
بر گو درخت طيبه را آن خدا بگفت:
دين محمد (ص) است و زهراي اطهرش
پيغمبر جهان كه به نام درخت گفت:
اعمال صالح است، زِ اصحاب و ياورش
پيغمبر آن درخت كه بـر امتش بگفت:
در امتـش فـزون شده ، آن نام اطهرش
يارب درخت طيبه اي را كه گفته اي
كي مي رسم ، به پاي درخت تناورش3
هر كس به گفته هاي پيمبر عمل كند
گردد شفيع وي ، به قيامت پيمبرش
ياران درخت طيبه را آن علي (ع) نمود
بر اهل دين ، زِ قول صحيح پيمبرش
ياران حسين(ع) فاطمه(س) گشته شهيد حق
گردد شفيع امت ، جد مطهرش
ياران بهشت و جنت رضوان و خلد حور4
با جان خريده اند ، حسين(ع) و برادرش
نام درخت طيبه است قرآن،بخوان و ببين
در خط آن نوشت خداوند خلاق داورش
اصلش در اين زمين بُوَد و فراش آسمان
فيضي به ما رساند ، زآن برگ و از برش
خوش باشد آن زمان كه ببينم با وقار5
بنشسته ايم سايه ي سرو و صنوبرش
از آن درخت طيبه ، بتوان كه ميوه خورد
آنكس كه نفس كُشت و گردد دلاورش
ياران درخت طيبه و حُسن عاقبت
باشد نصيب آنكه ، نـباشد جفا گرش
در مُلك آسمان و زمين آن درخت هست
نـتوان بـبيند آنكه بگردد ستمگرش
كور است چشم آنكه بگويد درخت كو
گويم ببين به صفحه ي قرآن تو مصدرش6
رحمت بر آن كسي كه به من همرهي كند
معناي طرح من ، عمل آرَد سراسرش
اما هزار حيف ، كه هر فرد با خداست
ظلمي چو آسمان و زمين شد به خاطرش
شعر حسن ، به طبع مسلمان نكو بُوَد
صد آفرين به طبعش و دست هنرورش
٭٭٭
2- پاك- خالص 3- تنومند - قوي 4 - بهشت زنان زيبا 5 - بردباري- بزرگواري 6- اصل و بنياد- منشأ
موثر و زیباست