خداونـدا چرا دنيـا به من در حال جنگ است
زِ كج رفتاري دنيـا ، برايم عرصه گه تنگ است
چـرا نگذاردم دنيـا به راه راستـي پويم
چرا خلقش زِ كج راهي به راه زشت خرچنگ است
٭٭٭
زِ يك دل زنده پرسيدم ، چرا دنيا به من تنگ است
به هر جا پا نهادم من، به پايم ضربه سنگ است
بگفتـا جهـل اين مردم زِ دنيـا بيشتر گرديـد
كه دنيا با فراخي اش به هر دل زنده در جنگ است
٭٭٭
بپرسيدم براي من چرا اين عرصه گه، تنگ است
بگفتـا عرصه دنيا پُـر از آشوب و نيرنگ است
بگفتـا مردم دنيـا طريق راه كج رفتنـد
بگفتم راه كج رفتنـن ،طريق زشت خرچنگ است
٭٭٭
زِ استادم بـپرسيدم ، مگر دنيا خوش آهنگ است
بگفت آري چنين باشد ولي با حكم حق جنگ است
بـگفتم حكم ما و حكم دنيـا يك رقم باشد
بگفت ازحكم ما تا حق ، هزاران بُعد فرسنگ است
٭٭٭
برادرحرف من بشنوكه با هر راست رو جنگ است
كز اول كج روي جانـا طريق زشت خرچنگ است
مَـرو در راستـي جانـا كه مردم با تو مي جنگنــد
كه راه راست جان من در اين دنياي دون تنگ است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی
درودبرشما جناب مصطفایی
بسیارزیبابود
روح این شاعرعزیزشاد