يکشنبه ۴ آذر
|
آخرین اشعار ناب محمد حسن ایوبی
|
بمانی و نخواهی ام؟
برو ز پیش من ولی دوباره دوستم بدار
به زور و با عذاب دل
نمان به پای ماندنت
خودم تو را روانه میکنم ولی...
تو در تمام راه خود؛ فقط کمی مرا بخواه...
بمانی و نخواهی ام؟
دگر به درد زندگی نمیخورم
دگر ندارد ارزشی تنفسم
دگر به لذتی نمانده اعتنا مگر بهتو
دگر به سبزی و طراوتت نمیسپاری ام...
چرا که در تو هیچمو دل از تو قدر شتّه ای نمی برم..
بمانی و نخواهی ام؟
چرا چنین؟چرا ستم؟
برو به کشوری غریب و تازه تر
اگر که نامه ای به مُهر عشق میفرستی از صفای دل
برای من همین بس است و آرزو....
بمانی و نخواهیم
مگر مترسکی شدم برای تو
چه بی تفاوتی چنان که دل ندارم و برای بازی ام...
مگر تو دیده ای که نیمه های شب در انزوا
مترسکی به گریه های مخفیانه سر کند
مگر که می کِشد مترسکی مخدر غمت؟
مگر که نوش میکند مترسکی دو قطره سم؟
مگر که گاه میرود ز جسم خود؟
مگر که گاه تل خاک...می شود؟
بمانی و نخواهی ام؟
فدای این ترحم دلت شوم...
دو دل شدی چنان که بین خواری و سعادتی
سعادتت درون ماندنت نبوده جان من
و نیز ماندنت برای من نشد سعادتی
اگر که معتقد به عشق بودی و...
اگر رفیق بودی و...
اگر به پای صحبتم کمی نشسته بودی و
اگر زلالی دلم تو را احاطه می نموند و مهربان
اگر چنان
اگر چنین
چه فایِده که هم دمی نمانی و هم کمی نخواهیم...
"محمدحسن ایوبی"
|
|
نقدها و نظرات
|
درود فراوان استادم، قدم رنجه فرمودید مهر حضورتان مستدام در پناه حق | |
|
قدم رنجه فرمودید استاد گرانقدر گرامی باد حضورتان | |
|
درود فراوان بانو باقر زاده عزیز خوشحالم که مورد پسندتون واقع شده پاییز دل انگیز بر شما نیز مبارک باشد موفق! | |
|
ارادتمندم بزرگوار مانا باشید | |
|
بزرگوارید شاعر ارجمند | |
|
درود ها بر شما گرامی قدم رنجه فرمودید سرفراز باشید | |
|
درودتان شاعر گرانقدر لطف کردید | |
|
هزاران درود بر شما شاعر گرامی مفخترم به حضورتان و خوانش شعرم از سویتان مانا باشید و سرفراز | |
|
درود ها خدمتتان جناب بامداد عزیز و گرامی در پناه حق | |
|
عرض ادب بانو سپاس | |
|
سپاسگزارم بزرگوار...موید باشید | |
|
درود فراوان بر شما بی شک به لطف خواندید موید باشید | |
|
درود سپاسگزارم | |
|
درود فراوان خدمت شما گرامی شعر...حتما به لطف خواندید مانا باشید🌷🌷🌷 | |
|
استاد پارکی عزیز درود ها خدمتتان لطفتان به بنده و سروده هایم بی کران است مانا باشید به عشق | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
نیمایی ارزشمند بابیانی دلنشین
عاشقانه ای ناب
عالی و اصیل مرحبا
زنده باشید و سراینده ی بهترین ها درپناه حق تعالی