فرزند کعبه بود و،محبوب مسلمین است
"آیین مهر ورزی با نام او عجین است"
نامش چو چشمه جاری،در وقت بی پناهی
در گوش عاشقانش،پیوسته در طنین است
نام خدای رحمان،با صوت دلپذیری
هر صبح و شام گویی،با یاد او قرین است
در کوی بینوایان ،هر شب کنار آنان
با کوله باری از مهر،همراز و همنشین است
همبازی یتیمان،بود آن شه دل و جان
این کار او بهایش،صد بار آفرین است
آری علی همین بود،کز دست قوم نادان
چشمان او پر از خار، فریاد او غمین است