جمعه ۲ آذر
سال تحویل است شعری از احسان اسکندری
از دفتر شعرناب نوع شعر ترکیب بند
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۷ ۰۳:۲۶ شماره ثبت ۶۳۹۱۲
بازدید : ۵۷۶ | نظرات : ۲
|
آخرین اشعار ناب احسان اسکندری
|
بنام خدا
زده جمشید تکیه بر تختش
شاد از رفت و آمد بختش
سر به سر زر به تاج و بر رختش
وقت شُر شُر و شُرِّ قندیل است
لحظه ی ناب سال تحویل است
...
نامه از سمت دور ها آمد
چشمه خشکیده گشت تا آمد
بوی تاریخ انقضا آمد
خوابِ دیده به سمت تأویل است
لحظه ی ناب سال تحویل است
...
رستم از اسب بر زمین افتاد ...
روی تاریخ چند چین افتاد
نوجوانی به روی مین افتاد!
لشکری هم سوار بر فیل است
لحظه ی ناب سال تحویل است
...
شاه از قاب دوربین برگشت
از زمین رفت و از زمین برگشت
رفت و با «هشت» سین برگشت
خاک ایران اسیر تقلیل است
لحظه ی ناب سال تحویل است
...
صف گرفته ست این خیابان را
بوی بنزین گرفته تهران را
قفل کردهست درب زندان را
سهم هرکس درون زنبیل است
لحظه ی ناب سال تحویل است
...
همهمان دور سفره ی چینی
[عید باستانی به همراه چند دعای عربی!]
پیش یک هفت سین تزئینی
توی فالت زغال میبینی
چند جنگ در اوان تحمیل است
لحظه ی ناب سال تحویل است
#احسان_اسکندری
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بهاران خجسته باد!
نسیم مهربانی، نوازشگر اندیشه های زلالتان!
شمیم بهاری، همدم لحظه های سبزتان!
از درگاه یگانه ی بی نیاز، سالی سرشار از:
سلامت؛ سعادت؛ خیر و برکت را برای شما و عزیزانتان خواهانم.
آوای دلتان، شاد و بهاری!