مسمط ( 2 )
ای در نَهان پنهان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
بر این و آن مهمان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
این سو شَوَم بینم تو را آن سو رَوَم بینم تو را
نَظّاره بر چشمان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
گه با خِرَد همسان شَوی گه با دلم یکسان شَوی
هم این شدی هم آن شدی گو چیستی گو کیستی ؟
ای حیله گر یاری مگر از جمله اَشراری مگر
این گونه چون شیطان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
هم درد و هم درمان من هم وصل و هم هجران من
هم بی سر و سامان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
هم رسته از میخانه ای هم مست یک پیمانه ای
هم جمله با مَستان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
هر شب در آیی منزلم افسانه گویی با دلم
کی مَحرم اندر جان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
یا مطربی یا نغمه خوان یا شاعری یا نکته دان
هر سخت را آسان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
یا دل زِ دلداری بَری یا بی گمان افسونگری
یا گَبر و یا سَلمان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
با عرشیان گشتی مَلَک با فرشیان دون از فَلَک
یا جِنّ و یا انسان شدی گو چیستی گو کیستی ؟
دکتر نادر مسلمی ( ن م قطره )
سلام
زیبا قلم زدید