جمعه ۲ آذر
گورستانی چند سخت شعری از فرزین مرزوقی
از دفتر صدای خاکستر نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ۰۸:۳۱ شماره ثبت ۵۷۶۴۱
بازدید : ۴۱۱ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب فرزین مرزوقی
|
گورستانی چند سخت
خنده هایی ولگرد
چند درختان چنار
آدمایی شبگرد
نورکی کم سو بسان پاییز
هروله ها می کشیدن
جغدانی سخت هیز
آدمکهایی به خط ایستاده
مردمانی به چند افتاده
کنج چند شیروانی پنهانی
از پس ناودانش
گوشه های خاطره می بارید
از
سه چارو چند زندانی
ناله دخترک بیچاره
پرسه میزد هر شبی
تا به سحر
در کوی و هرگیجخانه
خاطراتی مفقود
قلوه سنگهای مرگ
لابلای عطسه های تردید
مرده گانی منتظر
زندگانی بیمار
آشنایانی غریب
این همه
در صفی ممتد
و باز
بی پایان
همه معطل به طلوع آفتاب
در خیال و هم خواب
زندگی را دست جمعی
همه
نفله کردند
به سرابی بی تاب.
ناله های آفتاب
گریه های مهتاب
بی کسی ها در خواب
غنچه ها سرگردان
دستانی سترگ گمنام
می کوبیدند
همه در هم و بی انجام
از تمام روزهای
بی سبب
بی فرجام
قفلهایی به آرزوهایی خام
که جهان در پس و پیش این کام
سرکشد بر این دام.
روزها تکراری
سرنوشتها محکوم
مقصدها نا معلوم
آتیه ها مجهول
نفسها سخت مجهور
جاهلانی پر زور
آرزوها بر گور
واژه ها درمانده
از
قصه هایی نمور
دست خط تردید
میچکید بر این جام.
فلسفه ها ی فقیر
مرده بودند
یا که بودند اسیر
جمله هایی ناتمام
کار ما بود
به این وصف و تمام.
فرزین .م
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و هزاران درود استاد عزیز و ارجمند بسیار ممنون و سپاسگزارم | |
|
با سلام و هزاران درود استاد عزیز و ارجمند بسیار ممنون و سپاسگزارم | |
|
با سلام و هزاران درود استاد عزیز و ارجمند بسیار ممنون و سپاسگزارم | |
|
با سلام و هزاران درود استاد عزیز و ارجمند بسیار ممنون و سپاسگزارم | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.