به نام یکتامهربان بیناوشنوا
مثنوی **روزه **
به هر قصد ونیت گرفتیم روزه
به آبی،مقطر ویا آبِ کوزه
زمانی فقط آب سیبی، اناری
ز هجری، وصالی، به عشقِ نگاری
زمستی و یا درد وغم در قنوتی
دگر روز بستیم لب، با سکوتی
شبی هم به ماه ِ رجب یا که شعبان
بگفتیم یا رب بلا را بگردان
به ماهی که هم پاکسازی جان است
نَفس می کشد هاله، این ماه ،خان است
جلا می دهد کل اندام خاکی
که صرفا کبد را، ز پرهیز وپاکی
که موجیست مثبت همین ماه رمْضان
رها کن همه عادتِ بد ،تو ای جان
سحـرتا سپیده خدا را بخوان
بکن آرزو تانخواهی جز- آن -
که ذکرش بُوَد ورزشی بر دل وجان
شود تن جدا از غم و درد وحرمان
خدایا به انجیل و تورات و قرآن
به شورت به شعرت و هم شمس ایران
به نورت به صوتت همه عشق و عرفان
زمینت به زهره به رعدت به ظلمان
کمک کن بدارم به ذکر ِ تو روزه
که جز یاد وذکرت شوم من رفوزه
** ////////****
#آزیتا.احمدی # آذین
در پناه مهر یزدان همواره تندرست باشید وشادمان
و
لبخند نفس زندگیتان
سلام
بسیارزیبا بود