دختران فرهنگ
سالهاست عرق جبین ، و
آب دیدگانم از هم سبقت گرفته
و به یکدیگر می خندند .
سالهاست که اعضاء کنفرانس بیهودگی ،
به زخمهای کدر افیونیان ،
مرفین تزریق می کنند .
سالهای سال دختران فرهنگ صهیون
با مارک شش پر، نگاتیوهای پورنو را ،
در ناف جامعه به نمایش می گذارند .
سالهاست که با عدسی سیاه چشمانم ،
و با قطرات مقطر دیدگانم ،
مشغول اختراع عینکی هستم ،
که در جامعه ی مدنیت تکثیر کنم ،
تا عوام و خواص با عینیک انصاف
به تن عفونی ام بنگرند .
حاصل تزویج عرق پیشانی ام
با اشک انزوا ، عینک عینیت است .
بیائید تنها یکبار عینک عینیت و استدلال را
با فرم سبز به چشمان غیرتتان بگذارید
و فقط به اندازه ی گوشه ی چشمی
به علل تخریب ملل از زاویه ی
انوشیروانی بپردازید .
ببینید که چگونه در سازمان تیغها ،
غرفه ی یونیسف استخدام کارگران
آغشته به چرس و بنگ ،
امری اجتناب نا پذیراست ،
و تنها با ساقه ی کانابیس و شیرابه آن ،
باید برای جوانان نابالغمان پرسش نامه ی ،
استخدام لبریز از ارتکاب را پر کنیم .
هقهقه و اشک مادران سینه سوخته
بهترین جوهر امضاء قراردادهای
کارگری ست .
باقر رمزی باصر