جمعه ۹ آذر
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
درودها
برای سنگِ مزارم، سروده ام این را !
🌷🌷🌷😇😇🌷🌷🌷
تني بودم كه در عمرم ز روحِ خود جدا بودم
وليكن مدّتي كوتاه، مهمانِ شما بودم
وَ اينك ساكنِ گور اين، مغاكِ تيره و سردم
كه همواره به فكرِ مرگ و اين ظلمت سرا بودم
به راهِ زندگي خوب و بدَش را امتحان كردم
گَهي در راهِ حقّ و گاه در راهِ خطا بودم
زماني با كساني عاري از روحِ جوانمردي
اسيرِ موجِ اقيانوسِ نيرنگ و جفا بودم
به وقتِ ديدنِ بي مهري و نامرديِ آنها
اگر چه دل پُر از فرياد، امّا بي صدا بودم
زماني هم كنارِ دوستانِ مهربانِ خود
خريدارِ محبّت هاي اربابِ صفا بودم
تمامِ عمر، عاشق زندگي كردم ولي هرگز
كسي از من نپرسيد اين چنين عاشق چرا بودم
كه از قولِ "معيني" شاعرِ معروفِ "كرمانشاه"
بگويم اينك از دردي كه بر آن مبتلا بودم:
(چو من رفتم از اين دنيا بدانيد اي جهان داران
من از شوريده بختانِ سرِ كوي وفا بودم)
#محمدعلي_سليماني_مقدم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اشک مانرا در اوردید گرانقدر