برای مادر مهربانم شهربانو
1-بهترینم، نازنینم شهربانو
از تو دارم زندگے را مِهربانو
تو ردیف واژه هاے دفتر من
نوبهار باور من! شعربانو
*************************
2- فرشته اے مادر
ردپایت،شعرے سپید
بر دفتر قلب ما
مے ماند
تا ابدیت
پررنگ و تپنده
*****************
3- مادرم آسماטּ و خورشید است
عطر سیب و خندۀ عید است
کهکشاטּ و ستارہ و ناهید
در دلم،روشناے امّید است
*********************
4- مادر !
عشقهای قراردادی را
بی اعتبار می کند
مهربانی وجودت
نبض عاشقانه ی تار و پودت
**********************
5-تقدیم به مادران پرکشیده و خانواده هایی که خونه شون از مهر حضور مادر خالیست
اگر جای مادر، خالی بماند
نگاهت همچو ابری غم ببارد
گلویت بغض میگیرد
نت و آواز می میرد
خیالت لنگ می ماند
صدا دلتنگ می خواند
مـہ ناز نصیرپور
درود بر شاعران بزرگوار
روز زن و روز مادر به همه ی بانوان ایران زمین فرخنده
شرمنده ام از حضور آقایان که هنوز شعری برایشان نسرودم لبانتان پرخنده
امیدوارم خداوند همه ی مادران پرکشیده را هم رحمت کند و به خانواده هایشان صبر عطا فرماید آمین