جمعه ۲ آذر
خواب انتخابات شعری از خداداد آدينه (آدينه)
از دفتر آدینه نوع شعر قصیده
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ۲۳:۱۰ شماره ثبت ۴۳۶۵۰
بازدید : ۷۵۶ | نظرات : ۲۵
|
دفاتر شعر خداداد آدينه (آدينه)
آخرین اشعار ناب خداداد آدينه (آدينه)
|
این روزها فضای داغ انتخابات روی هر چیزی تاثیر می زاره حتی
خواب آدمها...........(خواب دیدن)
اینروزا ، بعضیا سیاسی شدن
تو کار خلق الله ریائی شدن
رفته یکی تا که نماینده شه
ازاین به بعد مردمی و بنده شه
توی این اوضاع قمر در عقرب
چپ میره و راست می گه او ز منصب
میره از این شهر تا بسمت روستا
تبلیغ کارهاشو کنه به هر جا
توی سخنرانیا هی قول میده
حرفهای خوب میزنه و دل میده
میگه اگه شما به من رای بدین
عیبهای ما رو هر کجایی نگین
سال دیگه عروس میشن، دخترا
اداره ها پر میشن از، پسرها
آلودگی جمع میشه از هر کجا
گرونی اعدام میشه روز وشب ها
مُد میشه آزاد برا پیر و جوون
می سازیم ما پنج طبقه خیابون
تو باک ماشینا بجای بنزین
قند وشکر آب می کنین میریزین
هر کسی که نداره سر پناهی
یادش می دیم بگیر چند تا ماهی
کودکای کار همه جا جم می شن
ساختمونای بلندم ،خم می شن
توی بیمارستانا گل می کارم
رئال مادرید رو اینجا می آرم
شام می دیم ظهر وشب برای مردم
اونهایی که خوردن بهشت یه گندم
چونکه نماینده بشم به ایران
هوای پاک میارم تو ی تهران
بجای کوه و دشت وآب دریا
زندگیا رو می سازم رو ابرا
حقوق برای همیشه جم میشه
پول مث برگای خزون پهن میشه
فاصله ی تو ا نگر و بینوا
کم میشه تا اندازه یه دریا
می گم خیابونا رو موکت کنند
هرچی وزارتخونه هست جم کنند
جریمه ممنوع میشه پول نمی دین
حرفهای ناجور پشت هم نمی گین
اگر که رای بیارم توی مجلس
حبس می کنم من آدم مختلس
کوه دماوند و می زارم کویر
کوتاه می شه دستای هر باج گیر
آزادمی شه سیرو سیاحت هر جا
بازم بگم برنامه های فردا
پس دیگه دست بدست نکن عزیزم
عاشق رای تو با پشت میزم
هرچی که گفتم توی خواب می دیدم
من که سواد ندارم بی نصیبم
شاعر : آدینه
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلاممممم
عجب خوابی بودا ستاد
ممنونیمم که به اشترا ک گذاشتینش