پنجشنبه ۱ آذر
کوچه باغ تاریخ شعری از حسين زرتاب
از دفتر نبوغ سبز نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ۰۰:۳۱ شماره ثبت ۴۳۵۴۰
بازدید : ۴۷۱ | نظرات : ۱۵
|
آخرین اشعار ناب حسين زرتاب
|
449-کوچه باغ تاریخ
در کوچه باغِ سنگی دی ماه
همراهِ باد سرد
آهسته و پوشیده و درهم
با فکر فرداهای ناپیدا
از ملکِ ایرانی همه مبهم
طی میشود امروز
دیروز دی شد با نگاهِ انقلاب و جنگ
تصویرِ رنگارنگِ پاییزی
خون و اسیر و نفت
امروز
تحریمِ تحجر، تنگ
پیچده با دستار و با دستور
یک اقتصادِ خسته تبدار
اخلاقِ ویران از دروغ و مکر
فردا چه خواهد شد
تعبیر می گردد مرا رویای دیروزی
من آرزو دارم
عاقل شود تدبیرِ امروزی
دیگر نمی دانم
شاید کمی بهتر شود از روزگارِ ما
این اجتماع تندِ ژوليده
آری فقط شاید
شاید کمی بهتر
حسین زرتاب-1394/10/11
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
جالب و زیباست
مبین مشکلات جامعه