ایکهاززندگیاتدرهمهوقتدلگیری
دائمــاًازهمــه ایـرادوخطامی گیری
نظـریکُنبهخودونحوهیِهرکـردارت
باچهرفتـــارِخـودتدرهمهدَمدرگیری
شــادکُندل،کهبُوَدنیک،بهدرگاهِخدا
اندرین واقعـــه،جـــایزنبُـوَدتأخیــری
بنمــالطفبه خـودمِهـرومحبت آمـوز
پس کُناقـدام،اگــرهسترواتغییری
تــابه کـی درپـیِ آزردنِ آدم هــائیم
کاش احکامِ خدا،داشت بهما،تأثیری
باتــوکّل به خـدا،نیّتِ بهبـــودی کُن
دورکُنوسوسهباصوتِخوشِتکبیـری
نیک رفتـــار،بُــــوَددردلِ مَــردُم،دائم
چــارهکُنمشکلِخـود،باهنروتدبیـری
تانفس هست بیا،کینه زِدلپاککنیم
بهتَهِدیگخــورَد،عـاقبتهرکفگیــــری
ثـروتوقـدرتِما،همرهِدنیــــائیِماست
هرکهباشیوبههرجابِرِسی،میمیری
هرکجـــــاپایگذاری،زِخطـردوریکُن
درکمیناستچوصیاد،توهمنخجیری
سهمِتوهستبهبیـداریودستوزانو
دست بردست مَنِه،تابرسد،تقدیری
بهرِخودساز،جهانیپُرِازعشقوصفـا
هرکِه درحدِّخـودآنجـا،بکنَدتفسیـری
حقِخودگیـربهدنیـا،بهتلاشوکوشش
هرچه درخــوابببینینشَـوَدتعبیـری
بهــرِهرکار،تفکّـربنمـا،ای حـــــــامی
عاقـــلان رانرسـدمَکــــر،ویاتزویــــری
هست میـزان،به درگاهِ خدااعمــالت
بهـــرِاو شــاه وگــــدارا،نبُوَدتوفیـــری
گـرکهخواهیبهجهــانکامروائیبکنی
بهــرِآینده یِ خود،رسم نمـاتصــویری