جمعه ۲ آذر
این چه سلوکی است... شعری از سیاوش پورافشار
از دفتر غزلیات نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ۲۳:۵۰ شماره ثبت ۳۷۷۳۸
بازدید : ۸۱۹ | نظرات : ۸۳
|
آخرین اشعار ناب سیاوش پورافشار
|
این چه سلوکی است که بی خویش بر این خاک شوی؟
دست کس ِ دیگری افسار و تو هلاک شوی
ابر شوی بر کف دریا و ترا هی ببرند
جانب مرداب و بخواهند در آن خاک شوی
عاشق آنی بدوی مست و رها چون آهو
ببر بیارند که وادار به امساک شوی
پشت همین کوه خدا حرف ترا می فهمید
دّره اکر سعی نمی کرد که پژواک شوی
همچون آن میوه ی نارس که پر از دم زدن است
چند تو وابسته ی این ریشه و آن خاک شوی
کاش همان مرغ ازل باشی و فارغ ز جهان
پر بزنی پر بزنی تا که به افلاک شوی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.