جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر قلیزاده گللو(مصلح)
آخرین اشعار ناب قلیزاده گللو(مصلح)
|
به نایم نفس یار و به قلبم هوس یار به چشمم رخ آن یار منم آن کس بیمار
منم بنده مستت تویی خالق هشیار منم غمزده جمع تویی آن کس غمخوار
تویی فضل وفضایل تویی از همه برتر تویی بی ولد و ام تویی بی اب و همسر
منم دون و حقیرت تو شاهی و فقیرت تو اربابی و منم چون غلامم نه امیرت
تویی لیلی و معشوق منم عاشق و مجنون تویی عارف و معروف منم از همه مفتون
تویی مایه ی عزم تویی اکبر و اکرم تویی قاضی و حاکم تویی بر همه محرم
تو آزاد و نه دربند تو شیرین لبخند همه تلخ زبانیم تو شیرینی و چون قند
عزیزی و حکیمی حمیدی و حبیبی کریمی و رحیمی مجیدی و شکیبی
نه عقلی بتوان گفت که وصف تو توان گفت چنین به که بگویم نداری چو خودت جفت
منم مصلح فاخر شد از عشق تو شاعر تو را من چه بگویم که تویی اول و آخر
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.