يکشنبه ۲۷ آبان
*** سر می رسد بهار *** شعری از هاشم توکلی
از دفتر هاشم توکلی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ۲۰:۳۹ شماره ثبت ۳۵۸۹۰
بازدید : ۵۶۸ | نظرات : ۱۸
|
آخرین اشعار ناب هاشم توکلی
|
***سر می رسد بهار***
*********************
با خنده های ِسبز
با دیده ها ، به راه
با یاس ِ پیرِ باغ
سرگشته ، نقره داغ
با سرخ گل ز داغ
در هر حیاط و باغ
با بید ِ سر به زیر
کو مانده نا امید
سر می دهد امید
سر می رسد هَزار.
-
چندی سیه کلاغ
هی قار و قار و قار
سرمی دهند شعار
بر سبزِ روزگار.
با خنده این بهار:
این فصل دیگری است
برباغ و کوه و دشت
سرما دگر گذشت .
قمری ترانه خوان
برشاخه یِ ِ جوان
می خواند از قرار:
سرخی ز روی ِ ماست
تا می رسد نگار.
-
عید است و این بهار
دست از سخن مدار
از بلبلان بگو
برشاخ ِانتظار.
بر رشته های ِ سیم
بر پایه های ِ برق
فوجی ز چلچله
سرمی دهند مدام
آغاز ِ این بهار.
می خواندش چه سرخ
گل برتن ِ بهار.
اطراق کرده سبز
سر می رسد بهار.
****************** هاشم توکلی******************
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.