جمعه ۲ آذر
ورژن جدید شعری از احمد رضا شیخ
از دفتر سیب نقره ای 2 نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ شماره ثبت ۳۵۰۰۷
بازدید : ۵۲۵ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب احمد رضا شیخ
|
ﮐﻮﻩ ﺑﺪﻡ ﺩﺭﻩ ﺷﺪﻡ ، ﻏﻨﭽﻪ ﺑﺪﻡ ﮐﻨﺪﻩ ﺷﺪﻡ
ﺷﺎﺧﻪ ﺑﺪﻡ ﭼﯿﺪﻩ ﺷﺪﻡ ﻋﺒﺮﺕ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺷﺪﻡ
ﻣﺎﻩ ﺭﺧﯽ ﻋﺮﺑﺪﻩ ﺟﻮ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺩﯾﺪﻡ ﻟﺐ ﺟﻮ
شوری به پا شد به دلم ، وز شعف آکنده شدم
ﺁﺭﺯﻭﻫﺎ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﻟﻢ ﻃﻔﻠﮑﯽ ﻏﻢ ﺩﺍﺷﺖ ﺩﻟﻢ
ﺑﺎ ﺩﻝ ﺧﻮﻧﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﻡ ﺑﻪ ﻭﯼ ﭘﻨﺎﻫﻨﺪﻩ ﺷﺪﻡ
ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﻭﯾﻼﯼ ﺗﻮ ﮐﻮ ﻣﺎﺷﯿﻦ و ویزای ﺗﻮ ﮐﻮ
ﮔﻔﺘﻤﺶ ﺁﺭﯼ ﺑﺨﺮﻡ ﯾﮏ ﺷﺒﻪ دارنده شدم
گفت خوش آواز نه ای رو که به دل ساز نه ای
ﺭﻓﺘﻢ ﻭ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﺷﺪﻡ ﺑﻪ ﻭﯼ ﺑﺮﺍﺯﻧﺪﻩ ﺷﺪﻡ
ﯾﮑﺴﺮﻩ ﺑﺎ ﺩﻭﺯ ﻭ ﮐﻠﮏ ﺩﺍﺩ ﺩﻟﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﻠﮏ
زانکه ﺟﻔﺎ ﻭ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺳﺘﻢ مرغ چو ﺳﺮ ﮐﻨﺪﻩ ﺷﺪﻡ
ﺧﻨﺪﻩ ﺑﺪﻡ ﺁﻩ ﺷﺪﻡ ، قله بدم ﭼﺎه شدم
ﭘﯿﺶ ﺭﺥ ﺣﯿﻠﻪ ﮔﺮﺵ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﺍﻓﮑﻨﺪﻩ ﺷﺪﻡ
ﮔﻔﺘﻤﺶ ﺁﺧﺮ ﺑﻪ ﺩﺭﮎ ، ﺍﯼ ﺯﻥ بیمار و کلک
کز اثر ظلم تو من ذلیل و درمانده ﺷﺪﻡ
ﺑﺎ ﺗﻮ ﺍﻡ ﺍﯼ ﻓﺘﻨﻪ ی شر , ﺟﻤﺒﻞ ﻭ ﺟﺎﺩﻭﮔﺮ ﺧﺮ
ﮐﺰ ﺍﺛﺮ ﺧﻮﯼ ﺗﻮ ﻣﻦ ﻟﺠﻮﺝ ﻭ ﺑﺪ ﺩﻧﺪﻩ ﺷﺪﻡ
شیخ
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.