سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      دل... بگذشت

      شعری از

      بختیار فرّخ

      از دفتر غزلهای عارفانه نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ۰۳:۴۸ شماره ثبت ۳۲۰۴۹
        بازدید : ۷۳۳   |    نظرات : ۴۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر بختیار فرّخ

      دل... بگذشت
      **
      خرّم آن هست، اگر هست ز مستی بگذشت!
      خرّم آن مست، که مستانه ز هستی بگذشت!
      حال ِ بیداری ِ دل ، از قفس ِ خوابِ قرون
      چو نسیم ِ سحری در رخ ِ مستی بگذشت!
      چون عقابی شود آن قله نشین ِ عرفا
      هرکه از نفس ز پرواز به پستی بگذشت!
      ماه و خورشیدو ستاره چو صنم فلسفه باف
      عقل کارش، بپرستی - نپرستی بگذشت!
      دل،نهان گشته ز خود نور ِ حقیقت چو بدید
      دل به دریا زد و در عشق پرستی بگذشت!
      عمرِ نوحت بنِگر، یک دَم ِ عارف نفسان
      در به دل بستی و یا در دلبستی بگذشت!
      عمرِ دنیا ز قلندر چو بپرسیدم ، گفت :
      باز کردی گِرِهِ زلف چو بستی بگذشت!
      میکده مرحم ِ دم، می خور و افسوس مخور
      دل شکسته ز تو یا، دل بشِکستی بگذشت!
      "بختیارا" دل ِ تاریخ، ز خون موج زند
      کام ِ پیروز چو تلخیه شکستی بگذشت!
      **
      (بختیار فرّخ ٣٠ /١ /١٣٩٠ )
      ۱۴
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0