سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        بت شوخ و شنگ

        شعری از

        بختیار فرّخ

        از دفتر غزلهای عارفانه نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ۰۲:۱۴ شماره ثبت ۳۲۲۶۸
          بازدید : ۹۰۱   |    نظرات : ۵۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر بختیار فرّخ

        بتِ شوخ و شنگ
        **
        گربتِ شوخ وشنگِ من، رخ بنماید ازحجاب!
        محو جمال او همه، سجده  کنند  بی کتاب!
        گوشه ی چشم اگر کند،بی خود و خود کند دگر
        وه! مِی ِ او چه میکند!مست و خراب بی شراب!
        نشئه ی باده صد کهن، مستی ِ آن چو بی خودی
        هر شب ما به میکده می گذرد نه بی حساب!
        چونکه زمان سکون بُوَد، عمق ِ سکوتِ ساکتی
        ما به زمان گذر کنیم از دَم ِ باز دَم شتاب!
        پرده رود اگر کنار این همه آب و دشتِ سبز
        چون نگری به هرطرف، خیمه زده شطِ سراب!
        چشم بصیرتت ببین سرعتِ کل ِکائنات
        عمر ِگران شود دمی، سهم من و تو چون حباب!
        چون دل ِ عاشقان پراز شوق ِ جمال ِ دلبرست
        دیده نظر نمیکند، نی به گناه و نی ثواب!
        امشب اگر کند جنون، گل به نوای "بختیار"
        نیست عجب به هم زند، میکده با شرابِ ناب!
        **
        (کرج. مرداد.١٣٩٠ )
        ۱۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0