سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    عطر خاک

    شعری از

    فرزان رادفر

    از دفتر اول(شعرنو) نوع شعر سپید

    ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ۲۱:۳۲ شماره ثبت ۳۰۲۷۹
      بازدید : ۳۸۹   |    نظرات : ۳۵

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    عطر خاک
    ********
    عطری هست که بیش از
    هر بوی خوش دیگر
    یاد خانه را در خاطرم بیدار می کند:
    عطر خاک خشک تشنه
    به هنگام شروع باران...
    عطری که گویی به شکرانهء
    دست و دلبازیِ ابر هاست.
    عطری که به کودکی ام تعلق دارد.
    اگر بارانی می گرفت،
    یا گاه گاه که به منع گرد و غبار
    آب پاشی می کردیم
    وبه دنبال توپ می دویدیم.
    اینجا ولی آن عطرغریبه است.
    اینجا آدمها بوی خاک را نمی شناسند.
    اینجا بجای خاک همه جا سبز است.
    اینجا آنقدر گُل زیاد است که دیگر کسی آنها را نمی بیند.
    و من گاه و بیگاه در این غربت
    دلتنگ آن خاکم.
    خاکی که در خانه ام آنجا،
    اگر ابر ها تنگ چشمی نکنند،
    زیبا ترین گلستان جهان خواهد شد.
    و من اینجا دلتنگ آن عطرم.
    آن عطر آشنای خاک.
    عطر بازیهای کودکی ام.
    عطر خانه ام.
    **************************
    اقتباس از یکی از شعر هایم بزبان انگلسی بنام
    The Scent Of Earth
    فرزان
    اکتبر 2013، انگلستان
    ۱۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0