جمعه ۲ آذر
خورشید شعری از نجمه طوسی (تینا)
از دفتر تشنه ی عشق نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ۰۰:۵۴ شماره ثبت ۲۹۰۰۳
بازدید : ۶۸۵ | نظرات : ۸۸
|
دفاتر شعر نجمه طوسی (تینا)
آخرین اشعار ناب نجمه طوسی (تینا)
|
چو خورشید بر آسمان جا گرفت
به هر سو هنر روی صحرا گرفت
در افشان ز دستان پرنور خویش
به هر نغمه ای رقص زیبا گرفت
دو گیسوی زر را که آشفته کرد
پریشان به مو دل زشیدا گرفت
چو با رقص خود سوی مغرب شتافت
شبی تار و وحشی جلو را گرفت
به بالای کوهی بلندای تور
غروبی غم انگیز ماوا گرفت
به دستور شب با سپاهی عظیم
گریبان خورشید رعنا گرفت
زدستش دو بازوی زرین برید
به چنگش دو گیسوی زیبا گرفت
ز آن آتشین گوی پر جنب وجوش
تکاپو وحرکت به یغما گرفت
دو چشمان خورشید خون گشته بود
شرابی به خون در فلک پا گرفت
چوبرخاک زد تاج نیلوفری
نگاه هنر را زبینا گرفت
به غارت ز آن کاروان نیلگون
گلوبند زرین دیبا گرفت
به یکباره عالم سیه پوش شد
چوخورشید برپشت کوه جا گرفت
شب از مرگ خورشید شادی نمود
از آن قتل خود شوم معنا گرفت
صدایی به آواز غمناک گفت
دلم بس به احوال دنیا گرفت
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.