سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        جور زمانه

        شعری از

        مصطفی سالاروند(سالار)

        از دفتر بی کرانه نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ۱۴:۳۴ شماره ثبت ۲۴۰۱۶
          بازدید : ۶۶۵   |    نظرات : ۱۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر مصطفی سالاروند(سالار)

        شاید آن موقع که سهراب نوشت ،

        چشمها را باید شست ،

        جور دیگر باید دید ،

        خبر از وضع پلید و غم دنیا نداشت ،

        به تبع از دل سهراب ،

        چشمهایم شستم ،

        جور دیگر دیدم ،

        همه نزدم چون گلی افتاده ،

         با دلی چون قلب مادر زاده ،

        در جهانی بی خار ،

        زندگی را سپری می کردم ،

        آنگه به خبر آمدم از جور زمانه ،

        که به جان و بدنم شد غم و خوار ،

        موهای سرم نیز به تقلید ز دندانهای کم ،

        رنگ بی رنگی به خود افزودند ،

        دگر آن وقت به زیر دو کمانم ،

        نه هست چشم ،

        که بشورم و دگر جور ببینم ،

        و در آن فهمیدم ،

        که جهان جای فریب است و ریا ،

        چه کرم دار فقیر ،

        چه غنی بی کرم .

        آن زمان بود که من فهمیدم ،

        تا نیاید قائم ،

        زندگی زیبا نیست .

        پس به دنبال دو بیتی گشتم ،

        که ز سهراب شکایت دارد :

        شاید آن روز که سهراب نوشت ،

        تا شقایق هست زندگی باید کرد ،

        خبری از دل پر درد گل یاس نداشت ،

        باید اینجور نوشت ،

        هرگلی هم باشی ،

        چه شقایق ، چه گل پیچک و یاس ،

        تا نیاید مهدی (عج) ،

        زندگی اجباریست ...

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0