ای بلوچستان آباد ای موطن خوشبوی من
توهمچون روح در بدنم هستی
از سراوان آباد گرفته تا جالک وسوران و مگسی
○زاهدان وخاش وبُمْپور،چانْپ ولاشارو کـَـزور
بهترین های وجودنازنین بلوچستانند
خلاصه بلوچستان فراتر از تصورات من بوده واست!
○جی بلۏچستانـَئ زڃـد و وَشْ وهَـمْـبۏهِڃـن وطـن
تو مـَنی زِرْدَئ مـُرادَئ تَـوْ مَنی ساه و بــدن
○جی سَراوان مَلْگزارِڃـن،جالْک و سۏران و مَگـَـس
تَـوْ مَنا دۏستـَیـئ مَثالِ ساه و ارواح ونـَفـَس
○زاهدان وخُواش وبُمْپور،چانْپ ولاشارو کـَـزور
دائما تالان باتِڃــن،ایمنی و رۏژِن و نـــور
○یڃـرفشان آشارونـَسکـَنْد،بَمْـپُشْت گۏنْ هیدوچ وکِــنْتّ
کـَهْرِڃـن ڌُکـّالـَئ زدو گوَرگِندوتڃلانْکان مَبَـنْت
○پَـهْـرِگ ودِزّک گِـیْابڃـن،کـَلـَّگان شِسْتـون و گـُـشْتْ
مِلْک و میراثـَنـْتّ پـِتی ماتی مَیْ پُشت؛دانْ پُشت
○باهـو ودَلگان و کاجَـوْ، دَشتیـاری و نِـگـُـوَر
کیلـَّگ وبَست و ڌَگارودِرَچْک و دارَنْتّ پُرثـَمَر