137)هرگز مشو اسیرهریار ناشناسی*
رنجی کشنده باشداین عشق وبی حواسی
138) زیبا به چهره باشد؛باطن خراب وپرنقص!
مانندتوپ گردی هردم به شوت یک شخص
139) بازیکنی چو مجنون ؛دیوانه شد برآن مست*
بازیگری ربودش وان توپ را بزد دست
140) فرضاً اگر بگویم توپَک که مال من گشت*
امروزیان که گویند: این عشق هم کهن گشت
141)عشقی که زان بمیری یا وَر شکست گردی*
بی شکّ دل؛دمادم در دام آه سردی
142) بینا چراغ علمش داده به دست کوری*
علمش چو آب شیرین؛مخلوط شد به شوری
143) درصحنه ی جهانی محتاط شو ز نادان*
رسوا کند بزرگان زخمی کند دل وجان
بلوچی:
●مـنْ دُزّا را نَگِت دُزّا نا گِتْ
●جَنْ پَـه کُلـَه آپُـسْ نَبَنْتّ
●چیپّلْ گِسْ کـَنْ جارۏ گـَلْ کـَنْ
●بُزا غمِ جانِنْتّ کـَسّاباغمِ گۏشْت
●زِنْدَ گڃـنْ مارَئ پۏسْتا مَـجَـنْ
●بَلـۏچ گـَرماگا شَه سَرْدیّا زمستانا شَه تُـنّا مِـریتّ
●فُلانِیّا هَـلْکـَئ تـَها نَهِشْتِـشْ پَه کـَدخداوَئ گِـسا سۏجی کـُرْتْ
●کــۏرشَه خدایا چڃـوُ لـۏ̈طیتّ دو چَـمِّ بینا
●اُشتروَتی بارا وَتْ بارْتْ شَـه واهُـنْـدا یڃـکارَگـڃ لـۏ̈طی
●سِیاهـڃـنْ گِـدانْ سِپڃـت نَـبیتّ