يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر ژاکان باران ملکشاهی
آخرین اشعار ناب ژاکان باران ملکشاهی
|
تو بگو!!
كدامين رنگِ
رنگين كمانِ
چشمهاي تو را باوركنم
وقتي كه خروجيِ
رنگِ بارانِ اشگهايت
هنوز هم
بي رنگيست !!
به كدامين حقيقتِ
گفتارِ لبهايِ تو
دل خوش باشم
وقتي كه
باعثِ به دندانِ گرگ سپردنِ
گله ي افكارِ تو
هنوز هم
چوپاني دروغگوست!!
دل به هه ناس[1] هايِ توبستن
به من آموخت
كه بايد شك داشت
حتي به چشمهاي خويش
كه آسمان ، نشايد آبيست
و سپيدي برف
خطاي ديد
تيرگي شب هم
نه از نبود خورشيد
كه شايد
از كم لطفيِ ماه
و ريزشِ برگ
نه دليلش فرياد باد و بهانه ي پاييز
كه شايد
هوسِ درخت
به وسوسه يِ عرياني و
هيزكي در برف هاست
كاك باران، ملكشاهي، پاييز 92
[1] هه ناس واژه ي كوردي اصيل بمعناي نفس ، هه ناس هايِ – نفس هايِ ، همچنين هه ناسه مي- نفسمي ، يكي ازعاشقانه ترين واژه هاي كوردي كه در زندگي روز مره ي يك كورد كاربري زيادي دارد و اغلب در مكالمه با معشوقه يا فردي كه بسيار مورد علاقه است گفته مي شود
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.