چهارشنبه ۱۶ آبان
جغرافیای عشق شعری از حسن درویشی (فاحه)
از دفتر غزلیات فاحه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ۲۱:۵۰ شماره ثبت ۱۷۳۸۳
بازدید : ۱۱۰۰ | نظرات : ۹۲
|
دفاتر شعر حسن درویشی (فاحه)
آخرین اشعار ناب حسن درویشی (فاحه)
|
یا حبیب من لا حبیب له
تو از جنوب غزل های گرم و عاشقانه ی خود،
چه بی بهانه مرا مست خویشتن کردی
تو از شمال نفس های سبز و پرترانه ی
خود ،
چه زیرکانه مرا دشمن وطن کردی
ز سمت مشرق جغرافیای پرتلاطم عشق،
طلوع موج فروخفته ام شدی
هر صبح ز سمت مغرب دریای زلف مشکینت
هزار و یک شب زیبا،اسیر من کردی
شکسته ام همه بت ها، که تا مگر شاید،
به پیشگاه تو آیم یگانه و مقبول
ز سمت قبله ی بی انتهای مغرورت،
خدای من شدی و کار اهرمن کردی
تو از میان هوس های گرم و بی بهانه ی من،
نفس نفس چو مسیحای زندگی هر صبح
دمیدی و با چشم های شهر آشوب،
غریو و ولوله در جان انجمن کردی
سپرده ام دل بی بند و بار و مجنون را،
به دست زلف دراز و پیچ در پیچت
گدای گوشه نشین را ز خانه ی عزلت،
برون کشیدی و چون فاحه اش سمن کردی
تقدیم با احترام
فاحه
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.