پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
آخرین اشعار ناب امیر علی مطلوبی (سخن سنج تبریزی)
|
عشق یعنی " هو علی "
از کتاب ِ زلال و زنبق
__________________
عشق یعنی درد ِ مَـرد
عشق یعنی خنده ای راضی ز درد
عشق یعنی زخمه ای گریان و سازی بند ِ نور
دلـربایــی هـای ِ دف در زوج و فــرد
عشق یعنی سرخ و زرد
سرخ ،معشوق ست و بس
زرد ، عاشق های بی سر در قفس
یا علی ، دریاب احوالم به چرخش در سماع
ذکـر ِ نامت کرده شــیرین هــر نفس
بی تو، خسرو ،نیست کس
عشق یعنی لرز و تب
عشق یعنی "هو علی" خواندن به شب
گـــر تـو را مُرتد شمارند، از علی هر دم بخوان
عشق یعنی ذکــــر ِ جــاری چـون رُطب
نان ِ جـو بـا زخـم ِ لب
________________
مطلوبی(سخن سنج تبریزی)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.