با تشکر از خانم معصومه عرفانی
تک بیتی(بداهه):فرزاد بهارا
نِی نُت به نُت نوشت پایان قصه را
هنگام رفتن است تلخ است ماجرا
...............................................
دارا بگو چند روز ماند؟ سارا:چرا خوابید؟
آن مرد با اسبی که می آمد کجا خوابید؟
..........................................
تندیس فرهاد تیشه ی بی ریشه ی عشق است
شیرین در آغوش شَهی چون خسرومی خوابید
...........................................................
ما وارثان درد های مشتَرک اما...
با دردها دیوارهای بی تَرک اما...
..............................................
تا رُخِ چون مه او چند قدم شیحه کشید
باختم با رخ و اسب زندگی و شطرنج را
.............................................
گاهی فقط عبور می کنی فقط همین
گاهی مرا مرور می کنی...(3 نقطه چین)
.......................................................
هر که افتاد در این خاک به خاک آلوده ست
بس که چشمان تو زیباست و خمار آلوده ست
...................................................
مشکوک می زدی غزلم ابتدای بیت
بی تو شکسته شد کمرم انتهای بیت
...................................................
نشسته در کمین ماه پلنگ تیز چنگ من
که آرزوی هر پلنگ پنجه به ماه کشیدن است
.............................................................
میدانِ جنگ بود و نبرد و سوتِ خمپاره
مردی خیابان سکوتش را ورق می زد
....................................................
در دل به خودم نامه ی امید نوشتم
لبخند ژکوندم که به مقصد نرسیده
...........................................
تکرار تحریم ندیدن های تو سخت است
من پشت تحریم کرگدن تر می شوم بانو....
......................................................
می روی تا بچینی باز یک عدد سیب کال از باغی
سند این زمین به نام شما منِ حوا زده شدم یاغی
..........................................................
مانده ام بین خدا و لَبِ کالَت صنما
نقد آسوده تر از نسیه نامعلوم است
.................................................
مار هم نیش به هر بی سروپائی نزند
جز به دیوانه که مجذوب خط وخالش شد
....................................................
می خوانم از چشمان تو بوی خیانت را
فردا حوادث می نویسند یک جنایت را
.....................................................
هرچه ازاو خواستیم برعکس شد
سرنوشتم را سِرشتند فکس شد
...............................................
................................؟
مصرعِ اَولم در آتش سوخت
با تشکر از همه ی دوستانی که در این بداهه سرائی شرکت می کنند و با عرض شرمندگی از همه ی شما که به احتمال زیاد با خواندن این ابیات سر درد گرفته اید.