جمعه ۲ آذر
جلوه ناز شعری از علیرضا ناصح
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۴۳ شماره ثبت ۱۳۲۹۵
بازدید : ۱۶۶۹ | نظرات : ۳۰
|
آخرین اشعار ناب علیرضا ناصح
|
سال 81 در شب شعرهای ارشاد (مشهد) شرکت می کردم، این بیت رو مطرح کردند و به مسابقه گذاشتند که در تضمینش غزلی بگویید : "به دامنت نرسد دست کس که جلوه ی ناز / ترا به اوج فلک برد و نردبان برداشت" من هم این را سرودم که سوم شد.
ز خنده، خنده ی نرمَش غم از جهان برداشت
ز بوسه، بوسه ی گرمش ز دل نشان برداشت
سبو سبو ز وصالش شراب شادی داد
شرر شرر ز فراقش بلا امان برداشت
چو کاروان نگاهش بداد بانگ رحيل
چو آتشی که به ره ماند جان فغان برداشت
چو حال زار دلم را بديد رفت و دست
ز صيد خسته ی مجروح نيمه جان برداشت
تو ای رها همه خوبی ز آسمان برگو
که وصل و شادی ما را که از ميان برداشت
دوباره دشت شب از مريم ستاره پر است
بهار ياد تو آمد ز رَه خزان برداشت
"به دامنت نرسد دست کس که جلوه ی ناز
ترا به اوج فلک برد و نردبان برداشت"
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.