جمعه ۲ آذر
چند دوبیتی طنز شعری از علیرضا ناصح
از دفتر شعرناب نوع شعر دوبیتی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ۰۸:۳۳ شماره ثبت ۱۴۸۸۱
بازدید : ۲۵۲۳ | نظرات : ۵۰
|
آخرین اشعار ناب علیرضا ناصح
|
سال 80 پشت کنکور حسابی ذوقم گل کرده بود اینها را تازه پیدا کردم از آن دوران :
"ز دست دیده و دل هر دو فریاد
که هرچه دیده بینه دل کنه یاد"
بجز درسی که بینه دیده مو
سر کنکور این دل برده از یاد
--------------------------------
شدم از درس و از کنکور خسته
میان جزوه و دفتر نشسته
رفیقان نزد یاران گردش و پارک
من اندر این اتاق درب بسته
--------------------------------
شده دستم و چلاق و چشم من کور
ز کنکور و ز کنکور و ز کنکور
ز اهداف خودم گشتم بسی دور
ز کنکور و ز کنکور و ز کنکور
--------------------------------
اگر دردُم یکی بودی چه بودی
بله فهمیدم این کنکوره بودی!
و این دوبیتی رو هم جدید گفتم تقدیم به کسی که ساعت کاری اش 10 صبح تا 2 بامداد است :
دلم خواهد که خوابت بیش گردد
اتاقت خالی از تشویش گردد
که پارازیت و موج دستگاهت
دمی دور از مسیر دیش گردد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.