به نام خداوند نیکو سرشت
که فرجام ما را چه نیکو نوشت
بگویم من اینک توانخواه را
که دارد به دنیا دلی با صفا
شنو این نصیحت جوان ِغیور
که باشد وجودت پر از شرّ و شور
کنون گاهِ آن است جوشش کنی
به( طه) درآیی و کوشش کنی
بگیری ز استاد درسِ هنر
به هم سن وسالت شوی سر به سر
کنی دوری از سستی و کاهلی
کُشی دیوِ نادانی و جاهلی
به امّیدِ حق کار و کوشش نما
به دانش دِه آیینه ی دل جلا
مسلط شوی بر علومِ زمان
کمالات یابی تو در این جهان
بباید که هر روز ورزش کنی
تنِ خود سلامت به نرمش کنی
حساب است در زندگی چون عصا
ندانی ریاضی، شوی پر بلا
بیاموز تاریخ و جغرافیا
شناسی تو راه صواب از خطا
زبان را فرا گیر ای نوجوان
رسانَد تو را خیر در این جهان
شناسی تو گر دینِ حق را نکو
نپویی به عمری رهی را جز او
مسلط شوی گر به فنّ بیان
سخن گفتنت گشته خوب و روان
سزد مادرت را دلی شادمان
پدر را که آرَد تو را آب و نان
به گفتارِ استاد حرمت گزار
بگیری تو از محضرش اعتبار
به تحصیلِ فرهنگ همت گمار
که باشد رضا از تو پروردگار
به (طه )ره رستگاری بجوی
به بحرِ ادب گوهرت را بشوی
* آموزشگاه دانش آموزان معلول جسمی حرکتی طه جزء مدارس ناحیه دو آموزش و پرورش اصفهان می باشد. و بنده افتخار تدریس به این عزیزان را دارم. و این شعر را برای دانش آموزان این مجتمع آموزشی سروده ام.
زیبا و دلنشین وپر معنا
سروده اید
🌹🌹🌹🌹🌹
رقص قلمتان ابدی