اﺳﺘﺮس
از اﻟﻔﺒﺎ ﯾﮏ" اﻟﻒ" ﺑــــــــﺮدار زود
آﻧﻄﺮف ﺗﺮ" ﺳﯿﻦ "را از آن ﺳــﺮود
"ﺗﺎ" اﮔﺮ دﯾﺪی ﮐﻨﺎرش وﺻﻠـــــﻪ ﮐﻦ
"را"ﺑﯿﺎور" ﺗﺎ "ﺑﻪ آن ھﻤﺴﺎﯾـــــﻪ ﮐﻦ
"ﺳﯿﻦ" دﯾﮕﺮ از" اﻟﻒ" ﺗﺎ "ﯾﺎ" ﺑـﯿـﺎر
ﺣﺎﺻﻠﺶ در آورد از ﻣﺎ دﻣـــــــــــﺎر
ﻣﻦ ﮐﻪ "ﺗﺎ"از اﯾﻦ طﺮف ﺑﺮداﺷــــﺘﻢ
"واو" زﯾﺒﺎﯾﯽ ﺑﻪ آﺧﺮﮐﺎﺷــــــﺘــــــﻢ
"ﮐﺎف" را از ﮐﻮدﮐﯽ دارم ﺑﻪ ﯾــــــﺎد
"ﻻم" ھﻢ آﻣﺪ دھﺪ ﻣﺎ را ﻣــــــــــــﺮاد
ﺷﺪ "ﺗﻮﮐﻞ "ﺗﮑﯿﻪ ام ﺑﺎﺷﺪ ﺧـــــــــﺪا
دﯾﮕﺮی را ﺗﺮک ﮐﻦ ای ﺑﯽ ﻧـــــــﻮا
اﺳﺘﺮس را ﺳﮑﺘﻪ ای ﺑﺎﺷﺪ ﺛـــــــــﻤﺮ
آن ﺗﻮﮐﻞ ﻣﯽ ﮐﻨـــــــــﺪ ﺷـــــﻖ اﻟﻘﻤﺮ
ھﺮ ﮐﻪ را دﯾﺪی ﮐﻪ ﻣﯿﺨﯽ ﻣﯿـــــــﺰﻧﺪ
ﻣﯿﺦ او ﮐﺞ ﮐﻦ ﮐﻪ ﺟﺎﻧــــــــﺖ ﻣﯿﺪرد
ﺣﺪ ﺟﯿﺒﺖ زﻧﺪﮔﯽ ﮐﻦ ﻣﺮﺣــــــــــــﺒﺎ
ﮔﺮ ﻧﺪاری ﮐﻦ ﺗﻮﮐﻞ ﺑﺮ ﺧـــــــــــــﺪا
در ﭘﻨﺎھﺶ ﮔﺮ روی ﻏﻢ ﻣـــﯽ دود
ﺑﻐﺾ دل را ﮔﺮ ﺧﻮری ﻏﻢ ﻣﯿﺮود؟!
آﻧﮑﻪ ﺟﺎﻧﯽ ﻣﯿﺪھﺪ ﻧﺎﻧــــــــــــــﯽ دھﺪ
ﮔﺮ ﺧﺪا را داﺷﺘﯽ ﺧﺎﻧﯽ دھــــــــــــﺪ
ﮔﺮ ﺑﮕﻮﯾﯽ ﮐﻮ ﮐﺠﺎﺳﺖ ﺳﯿﺮی ﺑﻪ ﭼﻨﺪ
رو ﺑﺠﻮ ﮔﺮ ﻋﺮﺿﻪ داری ھﯽ ﻣﺨﻨﺪ
ھﺮ زﻣﺎن ﻏﻢ ﺷﺪ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺖ ﺗﯿـﺸﻪ ای
ﻓﮑﺮ ﮐﻦُﻣﺮدی ﻧﺪاری ﺑﯿـــــﺸﻪ ای
ﮔﺮ ﻧﻤﯿﺮی ﻣﺸﮑﻼﺗﺖ ﮐﻞ ﺷـــــــﻮد
وﻗﺖ ﻣﺮدن ﻏﻢ ﻧﺪاری ﺣﻞ ﺷــــﻮد
ﮔﺮ ﮐﻪ ﻣﺸﮑﻞ راه ﺣﻞ دارد ﻧـــﻤﯿﺮ
زﻧﺪﮔﯽ را ﺧﻮد ﺑﻪ ﺧﻮد آﺳﺎن ﺑﮕـﯿﺮ
ﮔﺮ ﺗﻮ دﯾﺪی ﮔﻞ ﺑﻪ دﻧﯿﺎ ﺧﻮش ﻧﮕﺮ
ﮔﻞ اﮔﺮﺑﯽ رﯾﺸﻪ ﺑﺎﺷــــــــﺪ آن دﮔﺮ
ﻣﻦ ھﻤﺎن آﻻﻟﻪ ام ﺑﺎ ﺷـــــــﻌﺮ ﻧﺎب
ﮔﺮﺗﻮ داری ﻧﻮر ﺣﻖ ﺑﺮ ﻣﻦ ﺑﺘـــﺎب