يکشنبه ۴ آذر
مثل یک قوی سپید شعری از سعید باسوری
از دفتر تمنا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۱۸ شماره ثبت ۱۲۸۳۰۲
بازدید : ۱۴۶ | نظرات : ۱۳
|
آخرین اشعار ناب سعید باسوری
|
رقص یک قوی سپید ،
با وقار و در خور .
بر لب ساحلی از زلف و غرور
مثل تصویر رخ ماه در آب ،روی هر گردش موج
بر من اما خندید!
ماسه ها لحظه ی لبخند تورا میفهمند
همه تصویر تو جز آنچه خدا ساخته نیست
باغی از یاسمن و لاله و رزهای سفید
پشت هر رنگ و پس صفحه گلرنگ توهستی
متولد شدی از قلب ترنج
متولد شدی از بطن بهشت
که خدا با قلم عشق نوشت :
سهمی از گوشه ی احساس و قرار دل دریا باشی
شاد تر از رنگ همه خاطره ها میخندی ،
روزن درد و غم و فاصله را میبندی
من ولی لنگه ی درگاه همان فانوسم ،
که نگاهت کردم ،
منزلم پشت خرکهای طرب انگیز است،
روی سنتور و گل زنبق مست،
حاصل چنگ سر زلف تو هستم ،و خیال
دل به دریا بزن و رنگ نفسهای مرا،
با قلم و رنگ سر شعله یک شمع بکش،
تا بخندم افسوس تا برقصم افسوس ،تا بسوزم افسوس
دور ماندم همه عمر
زلب ساحل و
دریا و
لب لبهایت!!!!!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
با اندکی ویرایش وزنی نیمایی خوبی از آب درمیاد..
درود بر شما
موفق باشید