جمعه ۲۵ آبان
اوج شعری از سید علی نقوی
از دفتر آیینی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹ شماره ثبت ۱۲۶۴۴۵
بازدید : ۱۳۷ | نظرات : ۲۱
|
آخرین اشعار ناب سید علی نقوی
|
عشق تومارا ببین تا به کجا میکشد
از دل این خاک تا فوق سما میکشد
تا الف عشق را از لبت آموختم
عالم فرزانه هم منت ما میکشد
خاک سرکوی دوست برسرماچون نشست
چرخ و فلک برسرم مرغ هما میکشد
شب همه شب سجده راسوی تو کج کرده ام
قبله نمای دلم کعبه دوتا میکشد
پادری عشق جز سوز جگر نیستی
اشک دو چشمم ببین نازتورا میکشد
شوق وصال توبا بیم و هراس فراق
سوی خودش هر یکی جدا مرا میکشد
هر که غمت را خرید عشرت عالم فروخت
جنت و فردوس را کرب و بلا میکشد
|
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس 🌹💐
سوی خودش هر یکی، جدا، مرا میکشد
بله در این مصرع حس میشه ایراد وزنی
اما در کل شعر فک نکنم از بین و بن موزون نباشه🙂
بسیار ممنونم از دقت نظرتون🌹🌹🌹🌹🌹🌹 | |
|
درود و سپاس بزرگوار
نقوی هستم
متشکرم🌹😊
منظور حرف الف از الفبای عشق هست نه از کلمه ی عشق که الفی در اون وجود نداره
و عطش نیز با آموختن سازگار در نمیاد🙏 | |
|
درود و سپاس بزرگوار
متشکر🌹😊 | |
|
ممنونم تمنا خانم نظر لطفتونه 🌹🌹🌹🌹🌹💐🥰
قلمتون مانا و نویسا | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آیینی شورانگیز و زیباست
یا حسین شهید علیه السلام
جسارتا موزون بنظر نمی رسد
مثلا مصرع 12