سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 4 آذر 1403
    23 جمادى الأولى 1446
      Sunday 24 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۴ آذر

        نیاز

        شعری از

        رویا خانووم

        از دفتر شعر بی قافیه نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۸:۲۵ شماره ثبت ۱۲۶۲۱۰
          بازدید : ۶۲۷   |    نظرات : ۵۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر رویا خانووم

        تو را زبانه می کشد، تمام روح و پیکرم
        نَفس شراره می زند به ناله های آخرم
         
        به ساحت خیال تو صدای من نمی رسد
        کجای قصه گم شدی غزالِ سایه پرورم
         
        جدال تَنگِ خاطره به قهقرای دل زده
        نمی رسم به پای تو در انتهای باورم
         
        بسان مرگ لاله ها خزان شدی به باغ من
        پُر از کلوخ رنگ ها، شبیه سوز آذرم
         
        طبیب خسته خود دمی نیاز پیک غم شده
        بیا که بغض بی اَمان، شکسته جام ساغرم
         
        به لُکنت نوایِ شب همیشه مبتلا غزل
        بهانه می‌کند تو را،فشرده نایِ دفترم
         
        بیست و پنجم آذرماه ۱۴۰۲
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        شاهزاده خانوم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۴
        درود رویا خانوم عزیز.. خندانک
        انصافا قلم توانمندی دارید.. خندانک خندانک
        آفرین هااااا.. خندانک خندانک
        بسیار زیباست.. خندانک خندانک
        سلامت و ثروتمند باشید خندانک
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۱۳
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۴۷
        سلام شاهزاده خانوووم خندانک
        ممنون عزیز جان خندانک
        همیشه شرمنده ی لطف بی امانت بوده و هستم خندانک
        ارسال پاسخ
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۱۸
        خندانک
        درود برشما بانوی عزیزم خندانک خندانک
        بسیارزیباودلنشین بود
        خندانک خندانک خندانک
        قلم خوبی دارید آفرین خندانک
        خندانک خندانک

        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۴۸
        درود ها استاد عزیزم خندانک
        مهربانید و دلسوز خندانک

        سلامت باشید همواره خندانک
        ارسال پاسخ
        زهرا حکیمی بافقی (الهه ی احساس)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۶:۱۷
        خندانک خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۴۸
        درود استاد عزیزم خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        عباسعلی استکی(چشمه)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۵۷
        پر احساس و زیباست خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۴۸
        درود استاد گرانقدر خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        بهروز عسکرزاده
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۱:۵۸
        با درود
        و بی‌ مقدّمه:
        1ـ «آخر»، فقط در معنیِ دیگر، دیگری (یکی از دو) با فتح خا درست است. در دیگر معانی (یعنی مقابلِ اوّل، سرانجام، پایان، فرجام، نهایت و مانند این‌ها) با کسر خا درست است:
        «روی هر یک چون مهِ فاخِر ببین
        چونک اوّل دیده شد آخِر ببین.» (مولانا).
        «آن یکی بانگ این که اینک حاضِرم
        بانگ دیگر بنگر اندر آخِرم» (مولانا).
        «همی گفتش صبوری کن که آخِر
        بکام دل رسد یک روز صابِر.» (فخرالدین اسعد گرگانی، ویس و رامین).
        امّا گاهی در شعر، به ضرورت، به همین معنی هم به فتح خا آورده می‌شود. مثلاً در شعری از صفایی جندقی آخَرَم (با فتح خا) همراه با مضطرم، دَرَم ( بردرم)، سرَم، اخترَم و جز آن، جزو کلمات قافیه است؛ یعنی چون هجای مشترک قافیه در آن شعر «ــَرم» است، «آخرم» هم بناچار با فتح خا خوانده می‌شود.

        2ـ ’زبانه کشیدنِ جان و تن (تو را)‘ در بیت نخست، به مفهوم آتش عشق، شعلۀ اشتیاق و لهیب التهاب خواستاریِ محبوب است؛ قشنگ است.

        3ـ ’شراره زدن نفس‘ هم بیانی زیباست برای نشان دادن این که نفس (که بی آن زنده بودن ممکن نیست) به آتش آمیخته است یا از آتشدان برمی‌آید زیرا شراره هم می‌تواند از منبعِ آتش باشد، هم سبب آتش شود. با نگاه از زاویۀ دیگر، می‌توان نفس در اینجا را ’آهِ سوزان‘ هم تعبیر کرد. امّا از «شراره زدنِ نفس به ناله‌هایِ آخر» دو معنی مختلف برمی‌آید یکی سوزانیدن ناله‌ها... دیگری آتشین کردن یا زبانه‌زن کردنِ ناله‌ها...
        و نوع سومی هم وجود دارد ولی گمان نمی‌کنم که در اینجا این معنی منظور باشد:
        «همچنین هر قوم چون پروانگان
        گرد شمعی پرزنان اندر جهان
        خویشتن بر آتشی برمیزنند
        گرد شمع خود طوافی میکنند
        بر امید آتش موسی بخت
        کز لهیبش سبزتر گردد درخت...» (مولانا).

        4ـ به ساحت خیال تو صدای من نمی‌رسد
        کجای قصّه گم شدی غزال سایه‌پرورم؛
        «ساحت» گزینش خیلی خوبی است بخاطر گستردگی معنایی آن.
        از مجموع کلام و وزن در این مصراع، موقعیتی فراهم شده است که می‌توان بدون افزون یا کاستن حرفی یا نقطه‌ای، با تغییرات در هم‌نشینی، صورت‌های گوناگونی ساخت؛ دقّت بفرمایید:
        4/1ـ به ساحت خیال تو صدای من نمی‌رسد
        4/2ـ به ساحت خیال تو نمی‌رسد صدای من
        4/3ـ صدای من به ساحت خیال تو نمی‌رسد
        4/4ـ صدای من نمی‌رسد به ساحت خیال تو
        4/5ـ نمی‌رسد صدای من به ساحت خیال تو
        4/6ـ نمی‌رسد به ساحت خیال تو صدای من؛
        ظاهراً مفهوم کلّیِ همۀ این صورت‌ها یکی است ولی تغییر جای کلمات یا عبارات و یا فعل، در رسانیدن مقصود دقیق شاعر مهم است؛ یعنی میان مفهوم دقیق این صورت‌ها تفاوت‌های ظریف است:
        در دو صورت اخیر، تأکید بر «نمی‌رسد» است؛ یعنی نرسیدن برجسته است؛ هرچند که باز فرقی میان این دو وجود دارد... امّا اگر «صدای من» در آغاز آورده شود، تأکید بر این است که علّت آن نرسیدن، ضعفِ صدایِ من (شاعر) است. و امّا اگر «به ساحت خیال تو» اوّل آورده شود، علّت آن عدم دسترسی، در دوری یا عظمت آن «ساحت خیال» نهفته است.
        چنانچه دقّت شود، می‌بینید که تفاوت اندک در جزئیات این شش صورت، می‌تواند سببِ شش برداشت متفاوت شود.
        در این مصراع، نگاه، بجای «صدا» هم سازگار است؛ شاید سازگارتر. از این جهت که رشتۀ ربطِ میانِ ’نگاه‘ و «خیال» + «گم شدن» محکم‌تر است تا میان «صدا» و این دو. االبتّه منظور از این نگاه، نگاهِ چشمِ خیال است نه نگاهِ چشمِ سر.

        5ـ جدال تَنگِ خاطره به قهقرای دل زده
        نمی‌رسم به پای تو در انتهای باورم؛
        («قهقهرا» را بعداً اصلاح کنید ← قهقرا.)
        به گمانم در مصراع نخست دو نکته از رسایی سخن کاسته است:
        الف) از «به قهقرای دل زدنِ جدالِ تنگِ خاطره» برداشتی روشن نمی‌توان داشت و خواننده ناچار است که با حدس و گمان به برداشتی احتمالی (و به احتمال ناقص) بسنده کند. علاوه بر این، خود «قهقرای دل» مفهومی روشن ندارد.
        ب) از «تنگ»، جز تنگ (در برابرِ فراخ و گشاد)، معانی دشوار، سخت، استوار، نزدیک (تنگاتنگ)، تنگنا و یا بسیار هم برمی‌آید ولی از بیان معلوم نیست که این «جدال تنگ خاطره» با «دل» است یا با دلبستگی قدیمی و یا جز آن. منظور این است که کلام و نوع بیان نتوانسته است مفهوم اراده شدۀ شاعر را، بی‌اشکال منتقل کند.
        ...
        معترضه:
        چنانچه بیت‌های یک شعر با فاصلۀ زمانی سروده شود، لازم است که برای تنظیم و یکدست کردن مجموع بیت‌ها بیشتر وقت گذاشته شود زیرا شاعر در آن فاصله یا فاصله‌های زمانی، وضعیت فیزیکی و روحی یکسان نخواهد داشت. به نظر می‌رسد که این شعر شما دچار چنان وضعیت شده باشد و برای ویرایش نهایی هم آنطور که سزاوار شعر بود، وقت و دقّت صرف نکرده‌اید چون کیفیت دو بیت نخست + بیت پایانی با کیفیت دیگر بیت‌ها فرق دارد. مثلاً حتّی کیفیت دو مصراعِ بیتِ ماقبل آخر متفاوت است.
        با این‌همه، آن بیت‌ها هم خالی از زیبایی نیست؛ مانند دو ترکیب «سوزِ آذر»، «جامِ ساغر»...:
        6ـ سوزِ آذر ترکیبی زیباست و دو معنی از آن برمی‌آید: 1. سوز سرمای آذرماه 2. سوزش یا سوختگی و یا حرارت آتش. در اینجا با توجّه به حضور «خزان» در مصراع اوّل، معنیِ شمارۀ 1 سازگارتر است.
        7ـ جامِ ساغر ترکیبی قشنگ است و زیبایی آن در این است که هر دو واژۀ ترکیب (جام و ساغر) هم در معنی ظرف یا پیالۀ شرابخوری مشترکند و هم در معنی باده و شراب.
        دیروز به توبه‌ای شکستم ساغر
        و امروز به ساغری شکستم توبه؛
        در این بیت از ابوسعید ابوالخیر، ساغرِ اوّل ظرفِ باده‌خوری است و ساغرِ دوم خودِ باده است.
        فلک جام مروّت در گلوی خم نمی‌ریزد
        شود گر سرنگون این بحر پرخون نم نمی‌ریزد؛
        و در این بیت از جلال اسیر، جام به معنی شراب بکار رفته است.

        در شعر شما منظور از ساغر، باده یا شراب است و منظور از جام همان جام یا ظرف ویژۀ شراب.
        *
        قدر قلم خودتان را بدانید و مطمئن باشید که هیچکس و هیچ چیز به اندازۀ خود شما در پیشرفت قلم و شعرتان مؤثر نیست؛ برای رسیدن به چنین هدف لازم است که بیشتر کوشش و دقّت کنید و در انتشار اشعارتان هم عجله نکنید.
        موفّق‌تر باشید.
        خندانک خندانک
        محمد اکرمی (خسرو)
        محمد اکرمی (خسرو)
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۷:۱۵
        درود استاد عسکرزاده عزیز
        توضیحات و نقد عالی بود مخصوصا شماره 4 خیلی برای من جالب بود
        ممنون از وقتی که گذاشتید و کلاس درسی که به اشتراک گذاشتید
        و ممنون از شاعره بانوی گرامی بابت شعر زیباشون
        هر دو عزیز پیروز و دلشاد باشید
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        شاهزاده خانوم
        شاهزاده خانوم
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۳
        درود استاد عسکرزاده گرانقدر و مهربان.. خندانک
        چه نقد عالی و پر از نکته ای بود.. خندانک
        خدا خیرتون بده که مارو از آموزش های خوبتون دریغ نمی کنید.. خندانک خندانک
        شاد.. سلامت و ثروتمند باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد مهدی پور
        جواد مهدی پور
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۷
        درود بر شما جناب استاد عسکر زاده گرانمهر

        از مطالب ارزشمندتان بهره بردم

        سلامت باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        علی نظری سرمازه
        علی نظری سرمازه
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۴۵
        درود بر جناب عسکر زاده
        ارزنده و آموزنده
        خندانک خندانک
        خندانک
        از این نقدهای گرانبها
        سروده های ما را بی نصیب ننمایید خندانک
        ارسال پاسخ
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۰۶
        درودهای پر از مهر و قدردانی مرا پذیرا باشید استاد بزرگوارم خندانک
        نخست عرض میکنم که باید رد انگشتان استادی چون شما رو باید بارها بوسید که اینقدر زحمت نوشتن و تایپ متحمل شده اند

        با تمام وجود قدردان مهرتان هستم و خواهم بود خندانک
        نکات ارزنده ای که فرمودین آویزه ی گوش و نوشته هایم خواهد بود خندانک

        آنچه یاد گرفتم و‌ مینویسم همه رو اینجا از استادان اینجا و کسانی که بی هیچ چشم‌داشتی راهنمایی می‌کنن یاد گرفته ام

        همه ی نقد ها رو پای هر شعری که باشد میخوانم
        اوایل ورودم نوشته هایم پر از اشکال بود ،ولی هر نقدی برایم کلاسی بود برای یادگیری بیشتر و بیشتر
        نمیدانم پیشرفتم تا چه حدی بوده ،ولی اینقدر که پای استادی چون شما به صفحه ام کشیده می‌شود به خودم می بالم خندانک خندانک
        همیشه سلامت باشید خندانک
        همیشه راهنما باشید خندانک
        همواره زیر نگاه پر مهر خدا باشید اسناد عزیز خندانک
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        نرگس زند (آرامش)
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۴۳
        درود ها بر استاد عسکر زاده ی عزیز خندانک
        سپاس از مطالب پر بارتون خندانک
        همیشه سلامت وسعادتمند باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        بهروز عسکرزاده
        بهروز عسکرزاده
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۲۷
        درود جناب اکرمی گرامی
        و سپاس
        خندانک
        بهروز عسکرزاده
        بهروز عسکرزاده
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۲۸
        سلام بر شاهزاده خانوم ارجمند
        و سپاس
        خندانک
        بهروز عسکرزاده
        بهروز عسکرزاده
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۲۹
        درود بر شما جناب مهدی‌پور گرامی
        و جناب نظری عزیز

        سپاس از توجّه و مهرتان
        خندانک
        بهروز عسکرزاده
        بهروز عسکرزاده
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۳۱
        درود خانم زند گرامی
        و سپاس از توجّه و از دعاهای شیرینتان.
        تندرست و شاد باشید و بیافرینید.
        خندانک
        بهروز عسکرزاده
        بهروز عسکرزاده
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۳۳
        درود رویا خانم گرامی

        و سپاس از مهر کلام و دعاهای ارزشمندتان.
        روزافزون موفّق‌تر باشید
        خندانک
        محمد اکرمی (خسرو)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۷:۳۶
        درود بانو
        با احساس و دلنشین سرودید
        پیروز و دلشاد باشید
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۱۳
        خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۴۹
        درود جناب اکرمی بزرگوار خندانک
        سپاس از حضور ارزشمندتان خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد مهدی پور
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۳۳
        درود بر شما بانو گرامی خندانک

        زیبا و ناب سرودید

        لذت بردم از شعر قشنگتان

        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۰
        درودهای بیکران تقدیم مهرتان خندانک
        سپاس خندانک
        ارسال پاسخ
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۲
        درود های بیکران تقدیم نگاه پرمهرتان خندانک خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد باقر انصاری دزفولی
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۳۶
        با سلام
        رقص قلمتان ماندگار
        درودبر این سرودن های زیبای شما
        شاعرگرامی
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۰
        درود استاد فرزانه خندانک خندانک
        زنده باشید و سلامت خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        ساسان نجفی(سراب)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸
        درود بر بانوی ارجمند..
        زیبا سرودید..
        خندانک خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۱
        درود جناب نجفي بزرگوار خندانک
        سلامت باشید و پاینده خندانک
        ارسال پاسخ
        محمد محمدنژاد(آشوب)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۵۹
        خندانک خندانک خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۳
        خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        یاسر کریمی
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۵:۱۵
        خندانک خندانک خندانک درود بر شما
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۳
        زنده باشید و متعالی خندانک
        ارسال پاسخ
        فرشید به گزین
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۶:۴۵
        خیلی زیبا سرودین
        بیت سوم به نظرم شاهبیت غزلتون هست


        جدال تَنگِ خاطره به قهقهرای دل زده
        نمی رسم به پای تو در انتهای باورم

        یه جور ابهام شاعرانه در معنا وجود داره

        فقط در مصرع
        طبیب خسته خود دمی نیاز پیک غم شده
        فکر کنم منظور این هست که طبیب نیازمند باده گساری است ولی نبود پسوند _مند_ انگار معنی رو تغییر میده . اینو جسارتا عرض کردم و ممکنه که
        اشتباه از من باشه
        از خواندن غزل‌های قشنگتون لذت می‌بریم
        زنده باشید خندانک

        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۷
        درود های فراوان جناب به گزین گرانقدر خندانک
        ممنون از نظر لطف و مهربانی شما خندانک
        زنده باشید و سلامت خندانک

        طبیب خسته خود شبی اسیر پیک غم شده


        چنین تغییرش میدم
        نیاز اینجا به معنی نیازمند بود که به خاطر وزن شعر اینجوری آوردم و فکر کردم مخاطب خودش متوجه میشه


        همیشه راهنما باشید خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        فرشید به گزین
        فرشید به گزین
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۲۲
        ممنونم از توجهتون خندانک
        علی نظری سرمازه
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۵۲
        درود فراوان
        زیباست
        خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک
        خندانک
        پیرو نظر جناب به گزین ارجمند خندانک
        طبیب خسته خود دمی نیازمند مَی شده
        خندانک خندانک
        خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۷
        درودهای فراوان استاد سرمازه بزرگوار خندانک خندانک
        سپاس از نظر لطف شما خندانک
        ارسال پاسخ
        فرشید به گزین
        فرشید به گزین
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۲۳
        علی جان ارادت دارم خندانک
        ارسال پاسخ
        نرگس زند (آرامش)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۳۶
        درود بی نهایت بر شما خندانک
        بسیار زیباست وعالی خندانک
        موفق باشید خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۵۸
        درود نرگس جانم خندانک
        عالی نگاه زیبای شماست خندانک
        ارسال پاسخ
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۱۶
        درودتان باد
        زیباست خندانک خندانک خندانک خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۰۶
        درود جناب انصاری بزرگوار خندانک
        سلامت باشید خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        جواد کاظمی نیک
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۰۹
        درودبرشما زیبابود بانو 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
        💙💙💙💙💙💙💙💙
        🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
        💐💐💐💐💐💐
        🌼🌼🌼🌼
        💟💟💟
        ❤️❤️
        ❤️
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۳۵
        درود بر شما جناب کاظمی نیک خندانک
        سلامت باشید خندانک
        ارسال پاسخ
        راحله حصارکی (راحیل)
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۸:۲۲
        بسیار زیبا👏👏👏👏
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۳:۳۵
        درود راحله خانوم خندانک
        سپاس از نظر لطفتان خندانک خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        فرامرز عبداله پور
        چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
        درود زیبا سروده اید⚘⚘⚘⚘
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۱۳
        زنده باشید جناب عبدالهپور خندانک
        ارسال پاسخ
        سعید صادقی (بینا)
        چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۷:۲۵
        درود بیکران خدمتتان بانو
        این غزل ولقعا شایسته ی تحسین است
        فکر کنم بهترسن غزلتان باشد یا جزو بهترین هاست
        خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۱۳
        درود ها جناب صادقی بزرگوار خندانک زنده باشید و سلامت خندانک
        به مهر خواندین خندانک
        ارسال پاسخ
        دانیال حاجی زاده (اشک)
        شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ۲۲:۴۴
        خیلی زیبا بود خندانک
        رویا خانووم
        رویا خانووم
        يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۱۴
        سپاس از حضور مهربان شما خندانک خندانک
        ارسال پاسخ
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        4